“Take the Stage” ни учи как да завладяваме aудиторията с трикове от актьорската практика

“Take the Stage” e първото обучение за поведение пред публика, което използва трикове и съвети от актьорската професия и правила от маркетинга. Първото му издание през 2019 г. протича при силен интерес и отлични отзиви. При първия локдаун от пандемията събитието преминава в онлайн формат и с нов фокус. За да научим повече, разговаряме с организатора на обучението Пепа Василева и неговия инструктор Яна Кузова.

ВЪПРОС: Наскоро приключи поредното издание на “Take the Stage”. Какво беше различното, в сравнение с предишните издания на формата?

ПЕПА ВАСИЛЕВА: Посланията, комуникацията, връзката с публиката са неотменно тук. Сменя се медиата. От залите, сега сме пред екраните.Хубавото е, че всички издания на онлайн обучението бяха успешни. С подходящ формат, програма и нагласа нещата се случват. Успяхме отново да сме заедно и да осъществим целите си в обучението. Обърнахме внимание на онлайн посланията, как се справяме пред камера, как да сме убедителни и спокойни пред монитора, как да изглеждаме и звучим най-добре, за да предадем мислите и идеите си. Различното? Не пихме заедно кафе в паузите, липсваше ни близкия контакт с хората, но и имахме участници от страната, за които иначе би било по-трудно да пътуват и да участват. Като цяло – урокът за всички е да се адаптираме и да вземем най-доброто от всяка ситуация. Участниците имаха голям напредък, усвоиха нови умения, почувстваха се сигурни в една различна среда.

ЯНА КУЗОВА: Различни са всеки път участниците в обучението. От което следва естествено и фокусът на упражненията да е различен и съобразен със спецификата на нуждите на нашите клиенти.

ВЪПРОС: Къде е пресечната точка между актьорството и маркетинга и как двете сфери могат да си помагат взаимно?

ПЕПА ВАСИЛЕВА: Пресечните точки са много.Затова и развихме това обучение. Комуникация, емоция, представяне, връзката с публиката – клиент. Животът е сцена. Всички ние “продаваме” идеи, продукти, себе си. Под светлината на прожекторите. Медиите са различни, средствата и “триковете” си приличат.

ЯНА КУЗОВА: Ако маркетингът е практиката за усещането и разбирането на нуждите и желанията на клиентите и що е то пазарно поведение, то актьорството е умението да владееш себе си като продукт и да се позиционираш по най-добрия начин, да се продадеш, да се харесаш, да се запомниш и да се наложиш на пазара.Едното помага на другото посредством техники и упражнения как да се “продадем“ по най-добрия начин!

ВЪПРОС: Всеки ли може да се научи да презентира уверено, въздействащо и запомнящо се?

ПЕПА ВАСИЛЕВА: Всеки, който има желание, усет, знания и отношение. С малко помощ и съвети можем да научим как да бъдем чути. Защото има много идеи в тишина. И е важно да разберем, че и най-умните мисли имат нужда от добро представяне. Понякога дори “как” е по-силно от “какво”. Но връзката между двете прави истинския и траен успех.

ЯНА КУЗОВА: Всеки актьор ли е Антъни Хопкинс? Важното е желанието да надскачаме себе си и да не спираме да надграждаме уменията си. И да се учим от най-добрите!

ВЪПРОС: Как да говорим, така че да бъдем чути и разбрани правилно?

ПЕПА ВАСИЛЕВА: Много правила има от гледна точка на човека на сцената. Обединяващото според мен е – правилен изказ, познаване на аудиторията, усещане на връзката, точно, ясно, илюстративно и винаги с мисъл за точното послание. И много искреност.

ЯНА КУЗОВА: Първата стъпка е правилен български език и хигиена към словото.

ВЪПРОС: С какво все по-разпространената онлайн комуникация се различава от комуникацията на живо?

Цялото интервю можете да прочетете в новия брой на образователния вестник Uchi.bg.

Сподели в: