Образователният модул в богатата паралелна програма на деветото издание на кино-литературния фестивал съдържа два семинара. Първият е посветен на семиотичните аспекти на трансформацията на литературните текстове в киносценарии, а вторият предлага синтезирано знание във връзка с арт мениджмънта, маркетинга и актуалните тенденции в киноразпространението. Ще научим повече за филмовата дистрибуция у нас, успешните програмации, видовете аудитории и за това какво е необходимо, за да превърнем любовта към седмото изкуство в своя професия.
Семинар 1 на тема: (НЕ)ИЗГУБЕНИ В ПРЕВОДИТЕ – СЕМИОТИЧНИ АСПЕКТИ НА ТРАНСФОРМАЦИИТЕ НА ЛИТЕРАТУРНИТЕ ТЕКСТОВЕ ВЪВ ФИЛМОВИ СЦЕНАРИИ
Лектор: професор, дфн Христо Кафтанджиев
Христо Кафтанджиев е доктор на филологическите науки, професор във Факултета по журналистика на Софийския университет и ръководител на Катедрата по масови комуникации и пиар, автор на много научни статии по реклама и семиотика. През 2007 г. специализира в университета Уестминстър в Лондон (Обединеното кралство) и в Технологичния институт в Дъблин (Ирландия). През 1999 – 2001 г. преподава реклама и семиотика в университета на Ювяскюля (Финландия). Водил е семинари по реклама и маркетингови комуникации в Швейцария, Австрия, САЩ, Холандия, Германия, Швеция, Словения, Хърватска, Босна и Херцеговина, Чехия, Гърция, Украйна, Латвия, Литва, Естония, Русия. Член е на журито на Нюйоркския рекламен фестивал (The New York Festivals). Бил е лектор на 3 световни конгреса на IAA (International Advertising Association) – в Мексико, Египет и Ливан. Чел е лекции и на два световни конгреса по семиотика – в Мексико и в Германия.
Цел на семинара
Целта е в лека, приятна, приятелска към аудиторията форма, подплатена с визуализации и материали, илюстриращи тезите на лектора, да се анализират някои от най-важните аспекти на семиотичните преводи на литературните текстове във филмови сценарии.
Аудитория на семинара
Литературни и киноспециалисти, автори, литературоведи, режисьори, оператори, фотографи, журналисти, рекламисти, пиар специалисти, студенти от факултетите по комуникации, от филологическите факултети, от художествените академии, от филмовите и театралните университети и др.
Стилът на семинара
Семинарът е приятелски към аудиторията, полезен, интересен, диалогичен, въвличащ, с чувство за хумор и е максимално визуализиран с части от филми, видеа, изображения и т.н.
Материалите, използвани в семинара
Семинарът е визуализиран с фрагменти от най-доброто от световното кино, реклама, музикални клипове и т.н. Съдържанието е максимално интегрирано с програмата на кино-литературния фестивал. Използвани са части от филмите „Звярът” на Бертран Бонело, „Данте” на Пупи Авати, „Процесът” на Орсън Уелс, „Приключенията на барон Мюнхаузен” на Тери Гилиъм, „Умберто Еко: Библиотеката на света” и други.