Business Intelligence (BI) платформите Tableau и Power BI заеха лидерски позиции и в тазгодишното издание на престижната класация Gartner Magic Quadrant for Analytics and Business Intelligence Platforms. Това признание идва за 13-ти път за Tableau и 18-та поредна година за аналитичния инструмент Power BI на Microsoft.
С годишната си класация, Gartner предоставя обективна и задълбочена оценка на BI решенията на световния пазар, като ги позиционира в четири квадранта според ключови критерии: технологични възможности, интуитивност на потребителския интерфейс, визия за развитие и степен на удовлетвореност на клиентите.
Иновации, интуитивност и изкуствен интелект
Софтуерната платформа Tableau се отличава с интерактивни и визуални анализи, гъвкавост, лесна свързаност с различни източници на данни и разширени AI функции, включително Tableau Pulse и Tableau Next. Те позволяват на потребителите да навлизат още по-дълбоко в своите данни и да разкриват скритите зависимости, които движат бизнеса напред.
Системата Power BI, която е част от екосистемата Microsoft Fabric, от своя страна предоставя пълна интеграция, мащабируемост и автоматизирани анализи. Вградените й AI функционалности и синхронизацията с останалите приложения от семейството на софтуерния гигант я превръщат в стратегически инструмент за вземане на информирани решения.
Оспорвана конкуренция в тазгодишната класация
В тазгодишното издание на класацията, конкуренцията сред BI платформите е по-силна от всякога, с огромен брой утвърдени имена. Въпреки това, Tableau и Power BI продължават да се открояват с интуитивни потребителски интерфейси, силно развитие на функционалностите за трансформация на данни, сигурност и контрол върху достъпа. Сред предимствата на двата продукта са и визуализациите, които разказват пълноценни истории чрез фирмените данни, осигуряването на задълбочени AI анализи, както и на прогностични модели.
„Изборът на BI система е стратегическо решение, което може да бъде преломна точка за успеха на една организация. Решения като Tableau и Power BI могат значително да повишат ефективността на една организация, включвайки данните по най-пълноценния начин в бизнес процесите“ – споделя Даниела Димова, маркетинг мениджър на българската софтуерна компания Тим ВИЖЪН България, която е партньор на Tableau и Power BI за страната ни.