Последните дни на октомври т.г. отново събраха разнородна аудитория, разнородна като професии, интереси и мотивация, в изложбения комплекс на столицата Интер Експо Център.
По-точно обединителен център беше 9-ото издание на специализираната изложба EXPO PRINT & IMAGING (28-31.10.), където български и чуждестранни компании представиха не само настоящите постижения, но и визия за бъдещето в областта на дизайна, фотографията, печата, рекламата и визуалните комуникации.
И тази година EXPO PRINT & IMAGING оправда своите амбиции да срещне енергични хора на бизнеса с креативни и вечно търсещи новото личности. Хора, които въпреки необичайните трудности успяват да дадат живот на своите идеи или не изоставят бизнес плановете си. Имаше надпревара в предлагането и презентацията на нови, модерни концепции и технологични приложения – графичен и пространствен дизайн, криейтив концепции, рекламни продукти и редица други прийоми от сферата на комуникациите.
Имаше предложения за любители, но имаше избор и за представителите на фото индустрията и рекламата, които са на прага да стартират свой бизнес или да разширят своето поприще. Дизайнери, художници, фотографи, рекламисти и издатели през тези четири дни усетиха магическата връзка техника-творчество и си тръгнаха с възхита от възможностите, които предлага нашето съвремие.
Жив пример за това беше невероятната «конструкция» в изложбената зала, която позволи модерните машини, най-новите технологии и изделия да прелеят в творбите на проф. Божидар Йонов и изложбата от компютърно генериран дизайн «Магнетично» или фото изложбата, подредена с трепет и вълнение от студенти на НБУ. Вече с готови продукции, но и с голямо желание за повече знания, младите творци слушаха лекциите на известни фотографи преподаватели от университета и с няколко крачки се изправяха пред постиженията на дигиталната фотография, техниката за фото-книги, потъваха в пазара за цифрови фотоапарати и богатството от фонове, панели, студийно осветление и какво ли още не от света на фотографите – «историци на света».
В залата бяха експонирани едни от последните модели професионални машини – дигитални, UV, широкоформатни фото и солвентни принтери, режещи плотери, скенери, ламинатори, лазери, устройства за апликиране и др. На интерес се радваха и професионалните системи за дизайн, предпечат и печат, а рекламистите бяха изправени пред труден избор на системи за ефектна вътрешна и външна реклама.
EXPO PRINT & IMAGING беше истинска зона за демонстрация на толкова иновативни материали (фолиа за дигитален печат, за витражи, гланцова и матова фотохартия, самозалепващо фолио, специални медии – текстилни материали, канаваца, филм и др., PVC медия, плоскости за гравиране, винил за широкоформатни принтери и т.н.), че трудно може да се каже кой беше впечатлен повече – бизнесът с неговите практични решения или творците с техните алтернативни идеи. Този, на когото му е трудно да си отговори сега, на EXPO PRINT & IMAGING 2010 със сигурност ще узнае къде е балансът на силите.