27 000 души споделиха емоцията Аniventure Comic Con

Събитието се проведе през изминалия уикенд и обедини фенове на поп културата от цяла България и чужбина

 

Тазгодишното издание на Аniventure Comic Con приключи с рекорден брой посетители, хиляди емоции, сбъднати мечти и незабравими срещи. Събитието се проведе през изминалия уикенд (5 и 6 юли) в Интер Експо Център и събра на едно място над 27 000 фенове на киното, анимето, мангата, гейминга, комиксите и косплея. Обединени от обща страст, малки и големи, се сляха в един свят, в който всеки получи възможност да изрази и да бъде себе. Приемственост, искрена радост в очите, вълнение и мечтани срещи бяха само част от емоциите, които могат да опишат Aniventure Comic Con.

Събитието привлече огромен интерес с присъствието на холивудската звезда Anthony Daniels – актьорът, който влезе в ролята и костюма на легендарния C-3PO от Star Wars. Той зарадва българските фенове с участието си и в двата дни на събитието. Освен лични срещи, снимки и автографи, той скъси дистанцията с публиката, като слезе от голямата сцена в зала 1 и отговори на множество въпроси от присъстващите докато се разхождаше между тях. Evanna Lynch – актрисата, изиграла Luna Lovegood в поредицата Harry Potter, също беше сред специалните гости на фестивала. Тя присъства на Aniventure Comic Con ексклузивно на 5 юли и очарова почитателите си с откровени отговори, които сподели както по време на панела си, така и на личните срещи за снимки и автографи с нея. Вълнение предизвика и Manu Bennett – звездата от Spartacus, The Hobbit, Arrow и The Shannara Chronicles, който сподели лични истории от различните си превъплъщения на снимачната площадка. Той разкри интересни факти около ролята си на Азог, отговори на въпроси от публиката и сподели за интереса си към историята на Траките по нашите земи и приятелството си с Райчо Василев „Истинският Спартак“, както наричат българския каскадьор, взел участие в едноименния сериал.

Фестивалът затвърди позицията си на водеща платформа за косплей културата в България с впечатляващо представяне на всички участници по време на конкурсите и в двата дни на събитието. Международното жури в лицето на косплей артистите Trine.k.n, Anhyra Cosplay и Tine Marie Riis беше изключително затруднено в избора си за определяне на победителите в различните категории на състезанията по Cosplay, Art & Manga. Събитието излъчи специални победители в рекорден брой международни квалификации, сред които една от най-елитните и желани в цял свят WCS (World Cosplay Summit), на която Aniventure Comic Con e домакин за първи път. Победителите ще представят страната ни в Нагоя, Япония и ще се състезават на една от най-големите сцени за косплей в света, заедно с още 43 държави. Освен шоу и конкурсна програма, в зала 2 посетителите имаха възможност да се потопят в азиатската култура и изкуство, с различни тематични работилници, лекции, прожекции и демонстрации, посветени на японското изкуство, музика и бойни техники.

Най-голямата гейминг зона на Aniventure Comic Con 2025, беше тази на А1, в която се раздадоха награди на обща стойност 11 500 лв., в турнири от най-горещите гейминг и eSports заглавия. Във всеки от дните имаше турнири по League of Legends, EA FC 25, както и новото попълнение към турнирите – Counter-Strike 2. Освен това мобилните заглавия Brawl Stars и Clash Royale също бяха сред най-вълнуващите, където дейно участие взе и Слави от The Clashers. Състезанията привлякоха рекорден брой записани – над 800. Провеждането на мачовете се осъществи и с подкрепата на Lenovo – технологичен партньор и лидер в AI-базирани решения.

В зала 3 на Интер Експо Център имаше още много гейминг активности, които раздадоха награди, а феновете играха срещу стриймъри като Драгомир “4a1a” Дончев и Никола “Niku” Гяуров и популярни личности като Виктор Стоянов.

Акценти в програмата бяха още разнообразните панели и лекции в зала 4. На сцената бяха представени различни теми от комикс културата в България с художниците Неда Малчева, Мартин Петров и Стен Дамянов, през това как е създаден емблематичния шлем на Дарт Вейдър от скулптора Brian Muir до истории зад кадър на филмите за Джеймс Бонд „GoldenEye“ и „Casino Royale“, и „Маската на Зоро“ с холивудския режисьор Martin Campbell. Публиката се включи и в интересни дискусии след лекциите на палеонтолога David Hone, математика д-р Tom Crawfоrd, YouTube стратега Mario Joos и Слави Панайотов (The Clashers), които разказаха „Как да се превърнем от фенове в създатели на съдържание“. Голям интерес предизвика и срещата с Надкаст и участници от последния сезон на предаването „Eргенът“. Феновете надникнаха и зад кулисите на това как се прави телевизионно предаване с Александър Кадиев.

Дълги опашки се извиха и за срещи с едни от най-популярните български лица като Слави Панайотов (The Clashers), Ивайло Драгиев (Айде бг), Светът на Ванката, Цуро, Атанас Мишев (Nasi Svej), Спас Сарачинов, Павел Колев и Ицака, Борислава Тодорова Bamby_Gyal, както и две от най-известните певици у нас DARA и Dara Ekimova.

Вълнуващи бяха и личните срещи с актьорите от най-гледания филм в България „Гунди – Легенда за любовта“ – Павел Иванов и Александра Свиленова, както и с обичания актьор Михаил Билалов.

Феновете на Star Wars останаха очаровани от невероятната изложба, която ни потопи в света на култовата сага с впечатляващи макети и повече от 30 експоната. А вселената на Marvel оживя с впечатляващото шоу на професионалните актьори, двойници и каскадьори МАRVEL IMPERSONATORS. Не липсваше и красотата на графити изкуството. Белите стени се превърнаха в истински шедьоври благодарение на майсторството на NASIMO, ESTEO, BRUS, ARSEK&ERASE, GLOW и KОТК.

За пъстрото изживяване на фестивала допринесоха и още десетки изложители, които бяха подготвили много изненади и активности за всички посетители.

Следващото издание на Aniventure Comic Con ще се проведе на 11 и 12 юли в Интер Експо Център, а билетите са вече в продажба в мрежата на Ивентим.

АNIVENTURE COMIC CON 2025 се осъществи благодарние на генералната подкрепа A1 България, Ozone, Coca-Cola, VISA. Събитието се осъществи с подкрепата на Nescafe 3in1, Happy Delivery, Lenovo – технологичен партньор и лидер в AI-базирани решения, Monster Energy и Hyundai. Oсновен медиен партньор на фестивала е bTV Media Group.

Сподели в: