Впечатляващи заглавия са подбрали от Кино "Одеон" за ученическата ваканция сред, които се открояват френските "Лисицата и детето" и "Походът на императорите". Двата филма за Пикасо също заслужават нашето внимание.
Ако търсте забавление в първите дни на Новата година разгледайте програмата на кино "Одеон".
Българска национална филмотека, филмотечно кино "Одеон"
Програма
5-8 януари 2009
Ваканция, Ваканция… – Приказки за малки и големи
понеделник 5.01.
17.00 Лисицата и детето – Франция, 2007, реж. Люк Жаке, 92 мин.
19.00 Лабиринтът на Фавна – Испания/Мексико/ реж. Гийермо дел Торо, 112 мин.
вторник 6.01.
17.00 Да устоиш на Пикасо – САЩ, 1996,реж. Джеймс Айвъри, 125 мин.
Вход свободен!
19.30 Мистерията Пикасо – Франция, 1956, реж. Анри-Жорж Клузо, 78 мин.
(с превод) Вход свободен!
сряда 7.01.
17.00 Планетата на съкровищата – България, 1982, реж. Румен Петков,67 мин.
(анимация) – Вход с покани на касата на киното!
18.30 Походът на императорите – Франция, 2005, реж. Люк Жаке, 85 мин.
четвъртък 8.01.
17.00 Лисицата и детето – Франция, 2007, реж. Люк Жаке, 92 мин.
19.00 Лабиринтът на Фавна – Мексико/Испания/САЩ, реж. Гийермо дел Торо, 112 мин.
Цена на билетите 3/4 лв.
Филми за Пабло Пикасо по повод откриването на негова изложба в София–Вход свободен!
Мистерията Пикасо
„Едновременно игрален, документален и изкуствоведски, този филм със сюжет самия Пикасо е уникално свидетелство за творческия процес. Зрителят прониква в лабораторията на гения и със затаен дъх следи раждането на петнадесетина рисунки с туш. Екранът е огромен бял лист, върху който, като по чудо, се материализира изкуството.” Боряна Матеева
Да устоиш на Пикасо
„Да устоиш на Пикасо” е историята на една от любимите, които не са били унищожени от Пикасо – Франсоаз Жило, негова любовница от средата на 40-те до средата на 50-те години на миналия век. Тя му ражда две деца и си тръгва от него. Защо толкова жени са намирали Пикасо неустоим, дори в напреднала възраст? Може би защото самият той се е възприемал като такъв. И със сигурност защото е бил Пикасо – човекът, който през различните си периоди успешно поддържа репутацията си на най-големия художник на двадесети век.” Роджър Ебърт