НАРОДНИЯТ ТЕАТЪР ПРЕОБРАЗЕН В БОЛНИЦА ЗА КЛИПА НА „ТАНЦЪТ ДЕЛХИ”

Почти няма билети за премиерния спектакъл на Галин Стоев на 1, 2 и 3 декември

В коридор за посетители на градска болница се превърна етажът с гримьорните в Народния театър за снимките на видеотрейлъра на „Танцът Делхи”. Премиерните дати на спектакъла на световноизвестния български режисьор Галин Стоев са на 1, 2 и 3 декември на Голяма сцена, а билети за тях почти не са останали. Следващите представления на „Танцът Делхи” са на 14, 15 и 21 декември от 19:00 часа на Голяма сцена.

Специално за заснемането на ефектния видеоклип етажът с дамските гримьорни в театъра беше преобразен в коридор на болница – мястото, което събира героите в спектакъла, за да промени живота им завинаги. Владимир Карамазов, Радина Кърджилова, за която ролята на Екатерина е дебют на сцената на Народния театър, Светлана Янчева, Радена Вълканова, Елена Телбис и София Бобчева са звездите, които Галин Стоев избра, за да постави „Танцът Делхи” на първата ни сцена.

Изключително стилният трейлър е дело на екипа на B2Y Productions & Nu Boyana Film Studios: продуцент – Александър Кенанов, режисьор – Димитрис Георгиев, оператор – Дамян Димитров, музика – Милен Апостолов, монтаж – Ралица Каменова, сет дизайн – Андреа Попова.

“Танцът Делхи” е текст, композиран от седем едноактни пиеси, в които мястото на действие и героите винаги остават едни и същи, но комбинациите от взаимоотношения между тях непрекъснато се променят. Шест души седят в стая за посетители в градска болница. В един или друг момент всички те губят или намират свой близък, плачат, смеят се, обичат се, предават се един друг, спорят, карат се, сдобряват се и пак се смеят.

“Танцът Делхи” е вълнуващо пътуване във вътрешността на мрежа от безкрайни прераждания, в която историята всеки път започва със съобщението за нечия смърт и завършва с подписването на смъртния акт. Както на шахматната дъска има определен брой квадрати и безброй възможни комбинации, така и тук героите са пуснати в игралното поле на текста, а темите му свободно експериментират с телата, гласовете и чувствата на актьорите. Всяка отделна пиеса артикулира различна гледна точка и всяко ново виждане предлага различен подход към действителността или към истината. Така се оказва, че истината в нашата реалност е винаги относителна, а крайността на човек в тази реалност –  безусловна. Парадоксът е основния мотор, който ни анимира и ни дава усещането, че сме живи.

Текстът ни отвежда в своя парадоксален епицентър, където смисълът се поражда именно от съчетаването и наслагването на различни и често взаимно изключващи се гледни точки. “Танцът Делхи” е своеобразен драматургичен кубизъм, тук картините са в постоянно движение, ситуациите всеки път се пренареждат, а  героите имат множество лица. Това, което сдобрява противоречията е креативната реалност на танца. В сърцето на историята е скрит един мистичен танц, който завинаги бележи всеки, който го е видял и му се е възхищавал.

Практически ние никога не виждаме този танц на сцената, но въображението ни го рисува или се догажда за него правейки ни негови съавтори. Така собствената ни съзидателност някак постепенно и неусетно ни прави част от танца, който се ражда в и чрез възприятията ни. Този танц прегръща всички непримирими противоречия на живота и на театъра и с хумор и нежност отвежда зрителя отвъд всеки антагонизъм”, казва за спектакъла Галин Стоев.

ЗА АВТОРА

Иван Вирипаев е един от най-известните и поставяни драматурзи в Европа. Преди да се заеме с писане на пиеси, роденият през 1974 г. в Иркутск автор, завършва актьорско майсторство в Театралния институт в родния си град, след което в течение на три сезона се изявява като актьор в различни сибирски градове. През 1998 г. се завръща в Иркутск и създава театралното студио „Пространство на играта”. Същата година е приет задочно режисура в Театралния институт „Шчукин”. От 1999 до 2001 г. е преподавател по актьорско майсторство в Иркутския театрален институт.

Установява се в Москва през 2001 г. и участва в основаването на алтернативното театрално пространство  „Театр.doc”, което се открива с пиесата му „Кислород”, а също и на новия театър „Практика”. „Кислород”, която е четвъртата от общо написаните досега 17 пиеси, има огромен успех и веднага е обявена за манифест на новата руска драма. През 2005 г. Вирипаев, заедно със съмишленици създава Агенцията за творчески проекти „Движение Кислород”. Режисьорският му дебют в киното „Еуфория”, отличен с награди на филмовите фестивали в Москва, Венеция, Варшава, Висбаден, е последван от още шест филма. Голямата любов и амбиция на Иван Вирипаев обаче е драматургията. Пиесите и спектаклите по негови пиеси са отличени с множество значими и престижни театрални награди в родината му и в Европа.

Снимки: Гергана Дамянова, Мария Цветкова

ТАНЦЪТ ДЕЛХИ

от ИВАН ВИРИПАЕВ

Премиера 1, 2 и 3 декември 2017 г., Народен театър „Иван Вазов”

Превод от руски и постановка    ГАЛИН СТОЕВ

Сценография                                 НИКОЛА ТОРОМАНОВ

Костюми                                        ЕЛИЦА ГЕОРГИЕВА

Музика                                           ЕМИЛИАН ГАЦОВ (ЕЛБИ)

Мултимедия – Илиана Кънчева, Гео Манолов, Димитрис Георгиев

Видеооператори – Ивайло Коцев, Николай Атанасов, Златка Златкова, Теодор Киряков

Асистент на костюмографа – Славена Петкова

Със специална благодарност към Рали Ралчев

Действащи лица и изпълнители:

АЛИНА ПАВЛОВНА                 СВЕТЛАНА ЯНЧЕВА

ЖЕНА НА ВЪЗРАСТ                 РАДЕНА ВЪЛКАНОВА

АНДРЕЙ                                      ВЛАДИМИР КАРАМАЗОВ

ЕКАТЕРИНА                               РАДИНА КЪРДЖИЛОВА

МЕДИЦИНСКА СЕСТРА          СОФИЯ БОБЧЕВА

ОЛГА                                            ЕЛЕНА ТЕЛБИС

В ролята на невидимия санитар САВА ДРАГУНЧЕВ

Драматург Светлана Панчева

Помощник-режисьор Ива Станчева, Олга Недялкова

Художник на плаката Павел Червенков

Художник на програмата Янина Петрова

Фотограф  Гергана Дамянова

Сподели в: