Снимката "Кръговратът на живота" е българският победител във фотоконкурс за храна

  

Фотоконкурсът „Визия за храната“ на 20 неправителствени организации от ЕС, сред които Сдружение АГРОЛИНК приключи. В него се включиха 102 българи, което направи българския принос във фотоконкурса най-голям сред всички останали страни от ЕС.

Голямата награда измежду всички участници от целия Европейски съюз получи Catarina Marinho от Португалия. Нейната фотография „Мен ме е грижа“ бе определена от международното жури като най-добра и Катарина ще пътува до Милано за участие във Форума „За справедлива търговия” по време на световното изложение Експо Милано.

Тримата българи с най-много получени точки от онлайн гласуването са:
– Мирослав Николов от София с 13310 гласа с фотографията „Кръговратът на живота“
– Евелина Чакърова от Бургас с 12 567 гласа с фотографията „Мистър Веги“
– Габриела Стайкова от Пазарджик с 8615 гласа за „Страх или справедливост“

На специално създадения сайт www.supplychainge.org участниците можеха да качат своите снимки, които отразяват отношението им към производството и предлагането на храни като лична и обществено значима кауза. В конкурса участваха любители и професионални фотографи от България и цяла Европа, без ограничение във възрастта,Мен ме е грижа

Трите награди за победителите от България са:

– Уикенд за двама в български хотел в Източните Родопи. Домашно сготвена храна от собствено биостопанство, наблюдение на птици, конна езда, приключения сред дивата природа на Източни Родопи;

– Уикенд за двама в български биохотел. Домашно сготвена храна от собствено биостопанство, конна езда, риболов в подножението на величествения Пирин;

– Кошница с fair trade и биопродукти на стойност 100 лв, осигурени от три фирми.

Най-добрите 20 снимки, избрани от българско жури ще бъдат включени в пътуваща фотоизложба, както и в каталог, издаден на български.

Фотоконкурсът FOOD VISION се организира в България от сдружение АГРОЛИНК с финансовата подкрепана ЕК и има за цел да подкрепи устойчивото производство и начина на потребление на собствените марки на европейските супермаркети в контекста на Европейската година за развитие 2015 и след нея.

Снимки на първи ред от ляво надясно – Мирослав Николов, Евелина Чакърова
Снимка 3 – Габриела Стайкова

Сподели в: