Часовници от ново поколение в битка с традицията

Най-новите тенденции, формиращи създаване на часовници от ново поколение, са мобилните телефони да могат да трансформират своите опции в аксесоар като часовника, създавайки иновативни часовници, в които са внедрени нови разработки и технологии. Някои от най-големите технологични компании като Apple, Nike и Sony, заедно с десетки нови компании, се занимават именно с това – шеговито казано „да сложат каишка на своите продукти”. Това всъщност дава нова роля на часовника, в разрив с всички стандартни функции на часовниците, които хората от години познават. Въпреки че е изобретен през 1868 година, ръчният часовник започва масово да се употребява след Първата световна война. До тогава предимно се носели дамски ръчни часовници, а за мъжки часовници били приети джобните. Съвсем същото положение се получава сега, когато при първоначалното си възникване такива часовници от нов тип естествено не са все още твърде популярни в глобален мащаб, но тепърва ще водят битка с наложилите се от години световни марки часовници.
Новите часовници тип мултифункционални устройства за китка, няма да заменят смартфоните, а просто ще могат да се свързват с тях в качеството на посредник. Освен основната изконна функция на часовника да показва времето, тези часовници ще спестяват затруднението да търсим и вадим своя телефон от джобове и чанти, тъй като просто телефонът ще може да дава информация посредством часовника. Тези часовници ще предоставят много повече информация от най-напредналите в момента модели часовници Casio G-Shock например или пък от най-скъпите хронометри, които съществуват.
Например, компанията Sony пуска разработка на часовник Smartwatch, с 2-инчов квадратен екран, който може да показва електронна поща, Twitter публикации и други текстове, изтеглени от Android смартфон. Друга разновидност на умен часовник е Nike FuelBand, който представлява вид часовник във формата на черна лента с набор от разноцветни светлини, който освен показване на времето, измерва енергията, която влагаме на дневна база и я изпраща към смартфона. Jawbone създават Up, гривна часовник унисекс, който следи ежедневната дейност на потребителя и изпраща информацията на iPhone приложение. Pebble е иновативен часовник, който може да възпроизвежда музика и текст на дисплея, времето и друга информация от телефона.
Всичко това позволява разширение на телефона посредством часовник, което е привлекателно като функционалност и иновативност сред много потребители. „Китката се превръща в отдалечен екран, където сега има възможност да се контролира телефона с редица различни приложения”, казва Stephen Sneeden, продуктов маркетинг мениджър на Sony. Интелигентността на смартфона сега може да бъде предефинирана и препратена към китката. Използването на часовника по този начин може да бъде удобно в редица случаи. Например в заседания и други подобни събития, много хора от бизнес средите оценяват полезността на Sony Smartwatch, защото той им позволява да взаимодействат с телефоните си без това да създава прекъсване или необходимост от излизане от мероприятието. Но просто да предлагат допълнителен екран за китката не може да бъде достатъчно. Тези часовници трябва да притежават баланс между технология и мода, за да привличат по-широка аудитория, особено млади хора, които да бъдат заинтригувани от такъв род часовници. Все още не е ясно дали масовия пазар иска да носи голям дисплей на китката си, при положение, че китката се използва за изразяване на определен стил и мода, много важен аспект от характеристиките на традиционните часовници за ръка. Безспорно е, че не може просто да се направи нещо функционално, което да не изглежда добре естетически. Производителите залагат на това, че е малко вероятно хората да си закупят множество смартфони, но няколко устройства за китката – може би да. Това е точно това, което иска да види производството на електроника.
Изместването на традиционните часовници, притежаващи общоприети дизайн и функционалност, с новите умни часовници с екран, ще бъде доста трудно, що се отнася до мащабността на този процес. Тези часовници, с по-точно название устройство за китка, са продукти на специализираните в електрониката компании, докато стандартните часовници по принцип са продукти на специализирани компании, с дългогодишни традиции в производството на часовници. Те също прилагат непрекъсната иновативност, влагане на високи технологии, както и все по-атрактивен дизайн и на дамските, и на мъжките модели часовници.

Сподели в: