Забравени филми на големи режисьори във филмотечно кино “Одеон”.
ЗАЩИТНИ ЦВЕТОВЕ
(Barwy ochronne)
Полша, 1977, 100 мин.
реж. и сц. Кшищоф Зануси, с Пьотр Гарлицки, Збигнев Запашевич, Кристин Пол, Магдалена Завадска, Еугениуш Привезенцев
ГОЛЯМАТА НАГРАДА "ЗЛАТНИ ГДАНСКИ ЛЪВОВЕ" , НАГРАДАТА ЗА НАЙ-ДОБРА МЪЖКА РОЛЯ НА ЗБИГНЕВ ЗАПАШЕВИЧ И НАГРАДАТА ЗА СЦЕНАРИЙ, Гданск, 1977
НАГРАДАТА "НАЙ-ДОБЪР ПОЛСКИ ИГРАЛЕН ФИЛМ" ЗА 1977
НАГРАДАТА "ЗЛАТЕН ИБЕКС" ЗА РЕЖИСУРА, Техеран, 1977 И ДРУГИ НАГРАДИ
"Разбира се, става дума за мимикрията…За мен "Защитни цветове" е разказ за това как човек, който е разчитал, че по пътя на малките компромиси ще успее да получи всичко, е бил отблъснат от средата. А това говори, че малките компромиси не са достатъчни. За да запазиш облика си, уважението към себе си, чувството за вътрешна хармония са необходими или големи компромиси, или голяма борба." Кшищоф Зануси
СВЕТЪТ НА БУСТЪР
(Busters Verden)
Дания, 1984, 91 мин.
реж. Биле Аугуст, с Мадс Буге Андерсен, Катарина Стенбек, Петер Шрьодер, Катя Миехе-Ренард
НАГРАДАТА НА УНИЦЕФ И НАГРАДАТА НА СИФЕЖ, Западен Берлин,1985
„Светът на Бустър” бележи връх в добрата традиция на датското кино за деца. Режисиран от носителя на „Оскар” Биле Аугуст и със сценарий, написан от популярния писател Бярне Рьотер филмът става абсолютна класика и е красив образец на магическия реализъм – може би съвършения стил за филми, адресирани към младата публика. Историята за момче, което използва магически ритуали, които да му помогнат да се справи с изпитанията на живота си е забавна както за деца, така и за възрастние.”
Петер Бранд Нилсен
СЕМЕЕН ЖИВОТ
(Family Life)
Великобритания, 1971, 108 мин.
реж. Кен Лоуч, със Санди Ратклиф, Грейс Кейв, Бил Дийн, Малкълм Тиърни
НАГРАДАТА НА ФИПРЕССИ, Западен Берлин, 1972
„Тийнейджърка на ръба на нервна криза… Но филмът на Лоуч съвсем не е комедия, а драматична и проблемна творба, анализираща в детайли живота на едно 19-годишно момиче. Семейството на младата Джанис е разкъсвано от собствените си вътрешни противоречия. Майката и бащата водят живота си така, както са го водили винаги. Джанис сама си създава проблеми: отначало сюрпризира, че ще има бебе. След това започва да закъснява. В душата й се появяват инертност и пустота. Не може да се застои на една и съща работа. Това от своя страна събужда страх и подозрения у родителите й, изопва нервите им. В крайна сметка момичето попада в лудница…”
Каталог на игралните филми 1983.
ДП „Разпространение на филми”, София, 1984
ДНЕВНИКЪТ НА ЕДНА КАМЕРИЕРКА
(Le journal d’une femme de chambre)
Франция/Италия, 1964, 98 мин.
реж. Луис Бунюел по романа на Октав Мирбо, с Жана Моро, Мишел Пиколи, Жорж Жере, Жан-Клод Кариер (свещеникът)
“Бунюел снима филма си с твърда, безпощадна ръка, по снайперистки точна: нищо излишно – свидетелства, реална сила на фактите, прямота, ненуждаеща се от метафори. Филмът би могъл да ни се стори безстрастен, ако под класически съвършената му изобразителна повърхност не се криеше яростният и изгарящ темперамент на презрението… И само в края на филма той, вечният бунтар, си позволява открито памфлетно изявление.”
Вера Шитова
ФИЛМИ ЗА ЛЯТОТО
БРАЗИЛИЯ
(Brazil)
Великобритания, 1985, 142 мин.
реж. Тери Гилиъм, с Джонатан Прайс, Робърт Де Ниро,
Боб Хоскинс, Питър Вон
НАГРАДАТА НА АСОЦИАЦИЯТА НА ФИЛМОВИТЕ КРИТИЦИ ОТ ЛОС АНДЖЕЛЕС, 1985
НАГРАДА НА ФИЛМОВИТЕ КРИТИЦИ ОТ БОСТЪН НА АКТЬОРА ЯН ХОЛМ, 1986
ДВЕ НАГРАДИ BAFTA – ЗА ХУДОЖНИК И СПЕЦИАЛНИ ВИЗУАЛНИ ЕФЕКТИ, 1986
НОМИНАЦИЯ ЗА "ОСКАР" ЗА СЦЕНАРИЙ, 1986
Във въображаем бъдещ свят властва тоталитаризмът. А един чиновник влиза в конфликт със системата заради момичето на своите мечти…
"Този филм няма нищо общо с Рио де Жанейро, нито с белите панталони… Всъщност света, който създава режисьора, твърде много напомня за образа на антиутопиите. Но този образ е силно деформиран и основното средство на тази деформация е пародията. Един от малкото филми в съвременното кино, за които може да се твърди, че огромният бюджет не е продиктуван единствено от чисто комерчески цели." Владимир Игнатовски
СТЕНАТА
(Pink Floyd – The Wall)
Великобритания, 1982, 94 мин.
реж. Алън Паркър, сц. Роджър Уотърс, муз. Пинк Флойд
"Тази история е алегория на английската действителност след Втората световна война. Филмът е визуална революция."
Роджър Уотърс
"В жанра, открит от Кен Ръсел, Алън Паркър е създал нещо, като "дива опера, преливаща от ярост и музика". Става дума за музиката на Пинк Флойд – агресивна и безкомпромисна. Това е сякаш видеоклип, траещ час и половина…"
Даниел Юман
"Светът в "Стената" е представен като апокалиптичен кошмар. Главният герой Пинк стада от отчуждението си. Но филмът не завършва песимистично…Зрителите остават замаяни и вцепенени. Сякаш са ги ударили с тухла по главата."
Сп. "Щерн"
ПРОГРАМА
20 – 26 юли 2012
петък 20.07.
17.30 Защитни цветове – Полша, 1977, реж. Кшищоф Зануси, 100 мин.
19.30 Бразилия – Великобритания, 1985, реж. Тери Гилиъм, 142 мин.
събота 21.07.
18.00 Семеен живот – Великобритания, 1971, реж. Кен Лоуч, 108 мин.
20.00 Светът на Бустър – Дания, 1984, реж. Биле Аугуст, 90 мин.
неделя 22.07.
16.00 Стената – Великобритания, 1982, реж. Алън Паркър, 94 мин.
понеделник 23.07.
18.00 Светът на Бустър – Дания, 1984, реж. Биле Аугуст, 90 мин.
19.30 Бразилия – Великобритания, 1985, реж. Тери Гилиъм, 142 мин.
вторник 24.07.
18.00 Защитни цветове – Полша, 1977, реж. Кшищоф Зануси, 100 мин.
20.00 Семеен живот – Великобритания, 1971, реж. Кен Лоуч, 108 мин.
сряда 25.07.
17.30 Бразилия – Великобритания, 1985, реж. Тери Гилиъм, 142 мин.
20.00 Дневникът на една камериерка – Франция/Италия, 1964, реж. Луис
Бунюел, 98 мин.
четвъртък 26.07.
17.30 Защитни цветове – Полша, 1977, реж. Кшищоф Зануси, 100 мин.
19.30 Бразилия – Великобритания, 1985, реж. Тери Гилиъм, 142 мин.
Цена на билетите 5/4 лв.