Фестивалът „Софийски музикални седмици" представя "Вечер за Джон Кейдж" – по повод 100-годишнината от рождението му. Събитето ще се проведе днес (вторник), от 20:00 часа, в Червената къща (София, ул. Любен Каравелов 15).
Концепция и идея – Биляна Вучкова, цигулка
Светлана Мараш, звук / електроника
Дискусия/концерт с представяне на видео материал, избрани лекции, текстови произведения, музикални партитури, книги, интервюта, оригинални произведения за соло цигулка на Джон Кейдж ( Eight Wiskus, селекция от "Freeman Etudes", "Cheap imitation"), и интерактивни импровизации. Основната симбиотична структура на вечерта се състои от пиеси на Джон Кейдж за соло цигулка и импровизации / мигновени композиции на изпълнителите в реално време. Изходният материал се интегрира плавно в нова форма. Преминаването между структурирани елементи (композиции) и отзивчиви части (импровизации) се появя без предварително определен ред като реакция към момента.
Билети: 10/8 лв.
Биляна Вучкова, цигулка
Учи класическа цигулка, в нейните студентските години започва да се занимава със съвременна импровизирана музика на сцената в Ню Йорк и източното крайбрежие на САЩ. Със смелостта си да рискува свързва съвременния класически репертоар с импровизацията и създава своя уникален музикален език. Нейната работа е често в сътрудничество с танцьори, импровизатори, композитори, визуални артисти и други, които желаят да изследват неизвестното. Солист и член на Splitter Orchestra, das Neue Ensemble Hannover, сътрудничи със Solistenensemble Kaleidoskop, Ensemble Modern, Insomnio, Mozaik и Laboratorium Ensembles, MusikFabrik, Sasha Waltz & Guests, Oper Dynamo West и др. Участва във фестивали и концертни серии в Европа, САЩ, Япония, Тайван, Корея.
Светлана Мараш, звук / електроника
В продължение на години Светлана Мараш използва звука като инструмент за изследване на музикалната форма, изразяване и смисъл в по-широк артистичен контекст. Импровизира чрез използване на обекти, лаптоп, електроника и готови инструменти. Нейни творби са създадени за различни медии, изследва границите на музикалната същност по пътя на реализацията на музикални идеи, чрез звук, текст, физически обект или цифрова технология. Силният интерес към връзката между музиката и ежедневните обекти води до теоретични изследвания които тя нарича “Embedded composition”, част от нейната дипломна работа в MediaLab, Хелзинки.