Светозар Иванов е пианист с успешна международна кариера. Концертира самостоятелно и като солист на оркестри в Европа и Северна Америка. Последните му участия са на фестивала “Петър Велики” в Холандия, Robert Helps International Festival в Merkin Concert Hall в New York City, Fox River Chamber Music Festival в Уисконсин, Chautauqua Music Festival в Ню Йорк, Sequoia Concerts в Сан Франциско, The Steinway Series и Encore Series във Флорида и многобройни серии от рецитали в различни университети в САЩ. Той е професор по пиано в университета в Южна Флорида, член на факултета по изкуствата в Green Mountain Chamber Music Festival във Вермон и артистичен директор на Steinway Piano Series във Флорида.
Светозар Иванов е роден в България и е възпитаник на Държавната музикална академия “Проф. Панчо Владигеров” – София. Защитава докторска степен по музика в университета в Мичиган.
В първия диск на пианиста, издаден от “Гега Ню”, са включени творби от Дебюси, Берг, Шьонберг и Скрябин (GD 322). А вторият включва произведения, представящи развитието на музикалното творчество в период от четири столетия: Ерик Сати, Робърт Хелпс, Ернесто Назарет, Уилям Тисдал, Игор Стравински, Родион Шчедрин, Жан-Филип Рамо, Самюел Барбър и Джон Кейдж. В някои от записите участва и пианистът Даршини Тамбая.
Ето какво споделя Светозар Иванов за програмата: “През 1914 г. Eрик Сати композира “Непрекъснато танго”, което е предназначено да се повтаря вечно. Седемдесет години по-късно Джон Кейдж написва произведение със същото име, форма и структура като тангото на Сати. Поотделно и наслагвайки се едно върху друго, тези две произведения обграждат настоящата програма без прекъсване. Заглавието “Голо танго” е заимствано от една поразяваща творба (чиято репродукция е на корицата) на аржентинския художник Гилермо Кюитка.
Имах огромния късмет да познавам Робърт Хелпс през последните години от живота му. Той все още ме вдъхновява като човек и като музикант. Неговата музика, която е в центъра на този компактдиск, заедно с вечните звуци от едно далечно минало (Тисдал, Рамо) е преплетена в непрекъснатия ритъм на тангото, така, както е предадено от Назарет, Стравински, Шчедрин и Барбър.”