Световноизвестни художници нарисуваха етикети за емблематичната червена напитка Campari. Поводът е 150-годишният юбилей на марката. Бутилките са лимитирана серия с арт етикети от трима известни художника на съвременното изкусво avaf, Tobias Rehberger и Vanessa Beecroft.
Вдъхновени от червения цвят на емблематичната напитка и дългогодишната история на световноизвестната марка, всеки един от творците е изразил своята различна естетическа интерпретация на образа и усещането й.
С тази инициатива най-популярния аперитив по света, иска да подчертае дългогодишната връзка между марката и света на изкуството. Избраните художници излагат свои произведения в световноизвестни галерии и музеи като Гугенхайм в Ню Йорк, Модерна Мюзеет в Стокхолм и Кунстхале в Базел. Тяхната задача е била чрез творбите си да успеят да предадат послание на езика на изкуството – три арт етикета, три различни аспекта на богата история на марката.
аvaf е колектив от художници, определящи себе си като”номади”,представят екстравагантна идея за етикет, един типичен пример за техния стил. Тяхната интерпретация показва силен и независим женски образ, хибрид между Нина Симон и египетската царица Нефертити.
Vanessa Beecroft добре позната като художник и известна със своите творби и акварели също се концентрира върху женският образ. Тя ни представя ефирен женски характер, обгърнат от фантастична коса в червено като напитката, която държи.
Художникът Tobias Rehberger заформя артистично трио, носещо неговите нео реалистични идеи за света чрез дигиталната фотография. Етикетът му е изграден около идеята за „магическия еликсир” и „омагьосана напитка”, подчертана от ярки цветове, използвани в неговото произведение.
150-годишният юбилей ще бъде честван с поредица събития, които чрез проявите на модерното и съвременно изкуство ще пресъздадат историята на марката от нейното съдаване до наши дни. В близост до Милано в град Сесто Сан Джовани, марката отваря своята първа галерия – динамично, интерактивно мултимедийно място, където художници от различни поколения представят същността на марката. В Галерия Campariосвен историята на червената напитка със специфичен вукс е представена и експозиция, посветена на Фортунато Деперо – автор на комуникацията за марката от 1926 до 1936 г. и един от ярките представители на италианския футуризъм.