Как SEO оптимизацията на сайт помага на всеки онлайн бизнес

Със сигурност сте попадали на статии, където усърдно ви убеждават, че дигиталният маркетинг ще ви направи 200 пъти по-богати, ще започнете да продавате така, както никога не сте продавали досега. За съжаление, ще ви разочароваме – дигиталният маркетинг и SEO оптимизацията не правят чудеса. Според SeoWebDesign има безброй техники за оптимизация на сайтове, но те работят само тогава когато са приложени адекватно, последователно и от професионалисти. Ще получите повече поръчки, увеличен трафик и всички други позитиви, които могат да произтекат от добре позиционирания уеб сайт, само ако агенцията, която се занимава с SEO оптимизацията му, знае какво прави и се отнася отговорно към това.

Няколко заблуди за SEO оптимизацията

На първо място сме длъжни да отбележим, че това понятие се използва толкова широко, че практически почти е загубило смисъла си. SEO оптимизацията се отнася само към показването на сайта ви при заявки в Google, без да плащате за всяко показване – това е реклама, а не оптимизация. Резултатите, които се показват, без собствениците на сайтове да плащат за това, се наричат органични резултати. Точно в тях е дълготрайната полза.

Ако се чудите защо, можете да се замислите за следния факт – при платената реклама, в момента, в който спрете да плащате, още на същата секунда, уеб сайтът ви спира да се показва. При оптимизацията на сайт изобщо не е така. Използват се техники, които влияят на класирането ви дългосрочно.

Следващото нещо, на което искаме да обърнем внимание е заблудата, че за да се позиционира уеб сайтът ви трябва да има само и единствено добро и уникално съдържание. За да ви разясним по-добре ситуацията ще ви дадем следния пример. Представете си, че продавате дървен материал в Банско и имате сайт, в който надълго и нашироко разказвате как се добиват дървените плоскости, какви са процесите за обработка, поддръжка и т.н. За съжаление обаче, не сте единственият, който продава дървен материал там – имате още 4 конкурента. Всеки един от тях е разказал за собствения си бизнес, екип, технология на работа и продукти в уеб сайта си. Всички имате добро съдържание с висока уникалност, кой трябва да се покаже по-нависоко в резултатите? Точно така, доброто позициониране никога преди не е и няма за в бъдеще да зависи само от качественият текст, който сте написали на сайта ви. Този текст е важен, но не е само той.

Търсачките, като Google имат огромни като обем алгоритми, с които проверяват качеството на един сайт и колкото по-качествен е той, толкова по-напред го показват.

Един от митовете, който също доста често се шири в пространството, е наситеността на ключовите думи. По друг начин казано, много хора си мислят, че ако повторят 20 пъти „високо качество злато“, уеб сайтът им ще се показва на ключова дума „високо качество злато“. Това днес не само, че няма да помогне за по-доброто позициониране на сайта ви, ами и ще навреди. Търсачките внедряват все повече „умни“ системи, които да разпознават синоними, тематично свързани понятия с главната тема на даден сайт, както и преценяват дали даден сайт е направен добре за хора или е направен добре само за алгоритмите, които го проверяват. Изводът е, че една ключова дума трябва да я повторите на една страница, само толкова пъти, колкото звучи натурално.

Как ще ви помогне SEO оптимизацията

Ако продавате стоки в конкурентна среда, тогава вашите продукти ще се виждат по-често от клиенти. Разликата в посещенията на първите 3 резултата в Google и на следващите е десетократна. SEO оптимизацията помага на фирмите да се индивидуализират и да покажат добрите си страни така, че клиентите да ги оценят, заедно с търсачките. Ако това го добавите към едно цялостно дигитално присъствие, защото нищо не трябва да се прави само частично, тогава можем да ви обещаем, че ще получите резултатите, които очаквате.

Ако обаче не продавате продукти, които имат много конкуренти, ами точно обратното – строго специфични стоки, тогава SEO оптимизацията ще ви помогне да разкажете по-добре за тях. Например, ако продавате вид промишлени суровини, но ги продавате само на фабрики и предприятия, тогава техните търговци трябва да имат място, където да могат да прочетат спецификациите на вашите стоки, да пуснат запитвания и изобщо да получат бързо и ясно информацията, от която се нуждаят. Ако обаче вашият уеб сайт излиза на 10-та страница, те изобщо няма да стигнат до него, дори и резултатите преди него да са за тотално различни продукти или услуги.

Заключение

Сами виждате, че SEO оптимизацията може да ви бъде изключително полезна, ако решите да се развивате. Нещо повече, тя може да ускори развитието ви и да ви отвори нови пазари, на които досега не сте се осмелявали да излезете. Но това ще се случи, само при положение, че се извършва последователно и адекватно от специалисти.

 

Източник: https://seo-webdesign.bg/

Сподели в: