Тим Гюбел е на 28 години, белгиец. Познава България. Известно време е работил тук. Съвсем кратката му визитка е: културен предприемач. Но, Тим е още: аутсорсинг консултант, строителен предприемач и продуцент на група Оратница. В събота и неделя ще го видим като директор на MusicPRO – пъвата музикална борса у нас, която е част от програмата на ON! Fest 2013. В това интервю той отговаря кратко на няколко кратки въпроса за Kafene.bg. (Специални благодарности на Елена Пенева за съдействието й.)
Защо и как България може да стане музикален епицентър на балканската музикална индустрия?
1. Музиката е в ДНК-то на българите.
2. Географското разположение на България е в центъра на Балканите.
3. Справедливите пазарни цени, които се предлагат.
4. Широк спектър от музика, уж непознат на масовата публика, който има потенциала да регенерира интереса към музиката от региона с нещо по-свежо от изтърканата Balkan-beat плоча.
5. Местното желание да се преосмисли индустрията.
Как MusicPRO е крачка към това?
Music Pro е мястото, където локалните музикални професионалисти развиват сътрудничество помежду си и катализират международните си отношения. Ние допринасяме за нуждите на индустрията, като подкрепяме трите й основни стълба:
1. Бизнесът – със средствата на търговското изложение.
2. Знанието и уменията- със средствата на конференцията.
3. Популяризирането на музика- с нашите шоукейсове и състезания.
Какво е чуждестранен шоукейс и защо група би кандидатствала за това?
Шоукейсовете са кратки концерти, на които музикантите показват най-доброто от творчеството си. Целта е да привлекат нови фенове, да очароват журналистите и да убедят потенциални партнъори, например организатори на фестивали, мениджъри на клубове и лейбъли, че си заслужава да инвестират в тях.
Българските банди търсят изяви в България и навън, а чуждестранните изпълнители създават нов пазар тук, в България.
Как избрахте лекторите?
Music PRO е платформа, която кани лектори не по своя лична преценка. Ние каним всички, които имат влияние върху музикалната индустрия или имат иновативни идеи за нея.
Много от лекторите се “самопоканват”, водени от желанието да споделят опита и инициативите си.
Интересна ли е България на световната музикална индустрия?
В момента България е по-малко интересна, отколкото може да е. С други думи, не е достигнала потенциала си. Вярваме в националния ви лозунг “Съединението прави силата” и в това, че вашата музикална индустрия може значително да увеличи важността си.
Три хубави и три лоши неща в българската музикална индустрия?
Не толкова положителни :
1. Индустрията е някак си небалансирана.
2. Музикалният износ изостава.
3. Има недостиг на комуникация.
Положителни:
1.Ъндърграундът отговаря на своята първоначална дефиниция.
2. Културните предприемачи могат да разчитат на стабилната подкрепа на хората.
3. И основното: българската музика и нейните различни качества са уникални.