Певицата, която развълнува и стопли сърцето на всеки един от публиката, дошъл на концерта й в зала 1 на НДК преди две години, идва отново в София на 18 март 2008 г. , но този път с африканския си проект “Red Earth. A Malian Journey” (DDB/Вирджиния рекърс). След концерта си в зала 1 през 2006 г. Ди Ди Бриджуотър, трогната от начина, по който я прие българската публика, през сълзи на радост заяви, че би могла “утре да умре спокойно след един такъв концерт”. Какво по-голямо признание за магията на онази вечер, в която великата певица и актриса изнесе двучасов спектакъл, след което разговаря с феновете си, дошли за автограф, в продължение на още час и половина! “Хората трябва да си тръгнат изцелени от проблемите си след концертите ми”, заявява Ди Ди, която винаги успява да създаде празнично настроение и да накара хората да танцуват. “Днешните джаз-стандарти са били поп музиката на 30-те и 40-те. Хората трябва да танцуват и да се чувстват празнично. Не трябва просто да седят, аз искам да реагират. Иначе означава, че не съм си свършила добре работата.”. А с проекта Red Earth. A Malian Journey Ди Ди вдига хората на крака още с първите тонове, защото е белязан с полиритмията на Африка и със завладяващите мелодии от Мали. “Когато го пуснах за първи път на майка ми, тя танцува от началото да края. А майка ми е на 80 години”, смее се Ди Ди.
В търсене на своите предци, Ди Ди започва своето пътешествие от Бамако – столицата на Мали. Откъде са корените на блуса и вокалния джаз? Преди време Мартин Скорсезе еднозначно отговори на този въпрос с филма си Feels Like Goin’ Home, като хвърли мост между блуса от делтата на Мисисипи и Мали. Ди Ди Бриджуотър също споделя тази идея, като дори я продължава, като свързва вокалната джаз импровизация с традицията на малийските певци-разказвачи – т.н. грио. Песни като "Bani" (Bad Spirits), "Sakhodougou" (The Griots) и "Massane Cisse" (Red Earth) са възникнали през 12-и или 13-и век и са разказани в местната словесна и музикална традиция "грио". На сцената Ди Ди ги пресъздава отново с едни от най-добрите гласове на Мали: Кабине Куяте и младата звезда Мамани Кейта.
За първи път в България ще гостуват африкански музиканти от такава класа, и без съмнение публиката за първи път ще види и чуе звука на оригиналните африкански инструменти – предшественици на много от съвременните инструменти, като балафон – прародител на ксилофона; нгони и кора – струнни инстументи, от които произхождат днешните банджо и арфа; дундун, токин дръм – все перкусионни инструменти, характерни за полиритмията на черния континент. “Знам, че пребиваването ми в Мали, в Бамако е събудило много спомени, които са били приспани – споделя Ди Ди. Мисля, че да събера кураж да дойда тук и да погледна лице в лице африканското си наследство, беше само от полза за мен, помогна за духовното ми израстване като човек.”
Уебсайт за концерта, на който има музика и видео http://ddb.jazz-plus.com