Студенти от Vivacom Техническа академия се състезават в първия по рода си хакатон на компанията

Vivacom стартира първия си хакатон в рамките на Vivacom Техническа академия – състезателна инициатива, която насърчава студентите да мислят иновативно и практически, да усвояват технически и бизнес умения посредством разработване на решение по избран от тях проблем. Темата на хакатона е „Умни градове“, която експерти от компанията избраха сред многобройните актуални теми, за които предлагат иновативни технологични решения.

11 студенти от академията се записаха в надпреварата. Те ще работят в рамките на две седмици в екипи в 3 отбора. Тяхното предизвикателство е да разработят реалистични и ефективни решения, които да отговарят на съвременните нужди на градовете и техните жители. Целта е не просто да генерират идея, а да представят завършен модел – с ясно дефинирана нужда, работещо технологично решение, финансова обосновка и възможности за реализация.

Очакваме от участниците в хакатона да разработят умни решения, които да имат потенциала да намерят практическо приложение като подобряват съвременната градска среда. Благодаря на всички участници. Тяхната работа и усилия означава ангажираност не само към Vivacom Техническа академия, но към и към обществото. Това е смелост, а успехът се постига от смелите. С находчивост и ориентация към реалните нужди, те могат да счупят стандартите и да създадат нови бизнес модели, които могат да подобрят живота на хората“, коментира проджект мениджърът на хакатона Георги Христов, Старши мениджър в Корпоративни продажби във Vivacom.

Хакатонът се провежда в три сесии – подготвителна (27 март), междинна с менторство (3 април) и финална (10 април). Георги Христов, Старши мениджър в Корпоративни продажби откри инициативата с представяне на темата, критериите за оценка и насоки за работа. По време на втората сесия студентите ще покажат прогреса си, а менторите ще им дадат обратна връзка – съвети, насоки, базирани на технологии, възможни за прилагане решения и практически опит от Vivacom. Финалът ще включва презентации на проектите и оценяване по 10 ключови критерия, сред тях са иновативност, приложимост, аргументация, финансов план, визуализация, екипна работа и други – с максимален сбор от 50 точки.

Проектите ще бъдат оценявани от експертно жури в състав Георги Христов, Георги Благоев – мениджъри в Предпродажбен процес и иновации и Георги Пейнеков, експерт отдел Човешки ресурси – обучение. Друг важен елемент на хакатона е, че участниците ще могат да оценяват и своите съперници – още една възможност, която развива участниците по време на инициативата. Те ще демонстрират критично мислене, обективност и ориентираност към практическата стойност на всяка идея, независимо от състезателния дух на хакатона.

Сподели в: