Социалната кампания на Kaufland „Дари с DARA“ получи отличие от Българския форум на бизнес лидерите

С помощта на звездата дарителската инициатива събра близо 32 хил. лв. за стипендии за отлични ученици и студенти без родители

 

Kaufland България получи две престижни отличия за социалните си проекти от Годишните награди за отговорен бизнес 2024. Те се организират за  22-ра поредна година от Българския форум на бизнес лидерите (БФБЛ) и отличават успешни инвестиции в социални каузи и устойчиво развитие.

Kaufland България взе награда в категорията „Маркетинг, свързан с кауза“ за три ключови инициативи, чрез които бяха дарени близо 70 000 лв. за социални каузи в сферата на околната среда и грижата за децата. В съвместната социална кампания на Kaufland и музикалната изпълнителка DARA – „Дари с DARA“, българският поп идол призовава към закупуване на различни продукти от асортимента на компанията, от чиято продажба ритейлърът отделя средства за стипендии. През изминалата годината инициативата събра 31 600 лв., с които бяха осигурени над 150 стипендии за ученици и студенти с отличен успех без родители. За по-малко от 2 седмици, благодарение на дарените точки за лоялност от клиентите, Kaufland осигури и 20 000 фиданки на Столична община, с което бе обезпечено пролетното засаждане на „Новата гора на София“. Третата инциатива, която ежегодно компанията организира около Коледа е „Подарък с кауза“. С нея Kaufland отделя по 30 ст. от продажбата на детски играчки от собствената си марка Kidland, които се даряват на програмата „Топъл обяд“ на БЧК, осигуряваща топъл обяд за ученици в неравностойно положение.

Kaufland бе отличена от журито на Годишните награди на ББЛФ и с награда в категорията „Инвеститор в околната среда“ за кампания за събиране на лекарства с изтекъл срок на годност „Земята не пие лекарства“. Тя се организира в партньорство с фарцевтичната компания Boiron и целта й е да алармира, че изхвърлените в битовия отпадък лекарства са една от причините за отключването на антбиотичната резистентност. Неправилно изхвърлените лекарства попаднат в почвата и водата, а през храната и водните източници остатъци от антибиотици могат да бъдат погълнати от хората и да доведат до антимикробна резистентност. По данни на СЗО на нея се дължат 5 млн. смъртни случаи само през 2019 г. Кампанията „Земята не пие лекарства“ посети София, Пловдив и Варна, като на паркингите на най-посещаваните хипермаркети на Kaufland във всеки от градовете бяха организирани мобилни пунктове за събиране на стари лекарства. Само в рамките на три дни на тях бяха събрани и предадени за унищожение близо 1 тон лекарства с изтекъл срок.

Сподели в: