На 8 октомври (понеделник) 2007 от 18.00 часа в Национален изложбен център за съвременно изкуство – “Шипка” 6 на І и ІІ етаж се открива Пето международно триенале на сценичния плакат – София 2007.
363 от най-добрите световни плакати, създадени през последните три години в областта на сценичния плакат, съставят пъстрата и впечатляваща колекция на поредното международно триенале на сценичния плакат, в което участват 145 автора от 32 държави.
Създадено преди 13 години от Божидар Икономов, Божидар Йонов и Албена Спасова като преглед на съвременния световен плакат, посветен на всички многообразни форми на сценична изява: театър, опера, балет, оперета, пантомима, куклен театър, мюзикъл, пърформънс, вариете, концерти, фестивали и др., днес триеналето е сред най-авторитетните международни плакатни изложения и единственото в света с такава специфична насоченост.
Специалните теми на тазгодишното издание са “ЛЮБОВТА” и пиесата на Христо Бойчев “ПОЛКОВНИКЪТ ПТИЦА”. Авторитетно международно жури, съставено от емблематични за плаката фигури (Шигео Фукуда – Япония, Роман Каларус – Полша, Миша Батори – Франция, Тапани Артомаа – Финландия, Филипе Таборда – Бразилия) ще определи наградите, непосредствено преди официалното откриване на събитието.
От 7 до 16 октомври т. г. в престижната зала на НХА – галерия “Академия” за пръв път ще бъде представена пълна сборна изложба от плакати на всички досегашни членове на международните журита в 5-те издания на триеналето (23 знакови имена, определили развитието на съвременното плакатно изкуство).
Събитието е съпътствано от:
04.10. (четвъртък), 14.00 часа – Публична лекция и церемония по удостояването на Шигео Фукуда, Япония с почетното звание Доктор Хонорис Кауза на НХА – галерия “Академия”, “Шипка”1;
07. 10. (неделя), 18.00 часа – откриване на изложбата “Плакати – международно жури 1995 – 2007”. галерия “Академия”, НХА, “Шипка”1;
16. 10. (вторник), 11.00 – 16.00 часа – Дискусия “Театралният плакат – кой има нужда от него?”, съвместно с Фондация “Арт Офис”. В дебата ще участват театрални критици и мениджъри, директори на столични сцени, плакатисти с дългогодишен артистичен и практически опит, специалисти по арт маркетинг. Целта на срещата е да се огледа сегашното състояние на художествения театрален плакат, неговата роля за по-доброто представяне на театралния спектакъл, връзката му със зрителя – галерия “Академия”, НХА, “Шипка”1;
23 – 31. 10. 2007 – изложба плакати “Джаз идоли”, галерия “Сибанк”;
луксозни цветни каталози, представящи цялата колекция на триеналето и изложбата на членовете на международното жури.