На 20 юли в 18.30 часа в СГХГ се открива официално изложбата “По следите на светлото бъдеще”.
Ако се чудите за какво мечтаят младите хора и как виждат себе си в бъдещето, ако все още търсите следите на светлото бъдеще, Борис Мисирков и Георги Богданов със сигурност ще ви помогнат да видите как изглежда то през погледа на седем млади хора, които тепърва ще се борят да сбъднат мечтите си. Това е само част от идеята зад изложбата.
Борис Мисирков и Георги Богданов с подкрепата на Димитър Божилов, който провежда теренните проучвания, организират интервюта с около 70 ученика от горните класове на три гимназии в София. Темата на разговорите с тях е „какъв искаш да станеш” и “как виждаш себе си след 20-30 години”. След като обобщава споделеното от учениците, екипът набелязва основните посоки в мечтите на младежите, които в момента започват самостоятелния си път. Заедно със Сандра Клинчева, която създава костюмите, и Цвети Христова, която с грима преобразява избраните тийнейджъри, авторите създават серия от фотографии, които визуализират седем от тези мечти. Мисирков и Богданов споделят: „По някое време почти се бяхме отчаяли да чуем мечти, които да излизат от рамките на стандартния набор «къща–кола–пари–семейство» – явно мечтите днес са много по-конкретни и по-земни, отколкото сме си представяли. В крайна сметка избрахме онези представи за бъдещето, които можем да наречем общовалидни и същевременно не се вписват в стандартите.
Изкуствоведът Мария Василева споделя за изложбата: «Фантазиите на участниците се преплитат с въображението на авторите, за да се получи продукт, който се намира на границата на реалността и фикцията.
Самият проект се превръща в предизвикателство както за авторите, така и за участниците в него. «След като видяха образа на мечтите си, някои от младежите харесаха визията си за бъдещето, други се замислиха и вероятно ще преоценят собствените си идеали. Само един от участниците не хареса картината си, понеже и къщата му се стори малка, и басейнът му липсваше. Така се случва, когато мечтите ти са много конкретни».
Въпреки стиловото си разнообразие, авторските фотографски проекти на Мисирков и Богданов най-общо могат да бъдат определени като «постановъчна документалистика». От 2000 г. насам фотографиите на тандема са представени в над 40 персонални и групови изложби в престижни средища за фотография и съвременно изкуство в България, Европа и САЩ. Техни работи присъстват в сбирките на музея на фотографията в Одензе (Дания), фотографския музей в Хюстън (Тексас, САЩ) и в много частни колекции по света.