Програмата за октомври на ТР Сфумато

Сфумато” може да бъде разбрано, като се изясни какво то не иска да бъде.

Конвенционалният, “мъртъв” /по Брук/ театър създава своите спектакли като готови за продаване продукти, съобразени с пазарната конюнктура и вкусовите предпочитания на зрителя. Конвенционалният театър следва определената мода, налучква гъделичкащата тема, изтиква на преден план своята подобност на “големите” в масовата култура – американците. Той се срамува от своята национална идентичност, от националния си характер и дори език.

Всичко това “Сфумато” загърби още с напускането на уютната територия на комерсиалния театър, на институцията, подменяща акта на творчество със занаятчийското репродуциране на вчерашния успех.

Акцентът в работата на “Сфумато” е върху репетицията, върху процеса, и на своя зрител актьорите поднасят не резултати, а самия процес, “тук и сега” нещо се случва, нещо протича между човеците във времето и пространството на конкретната сценична ситуация, в която зрителят е въвлечен като сетивен съучастник.

“Сфумато” не постулира и не обича констатациите. Ние се доверяваме на сетивата, на паметта на клетката и предизвикваме у зрителя Поета.

Езикът на “Сфумато” не подлежи на формално заучаване. Театралната работилница не е театър, а по-скоро път, който трябва да бъде извървян.

Път, по който театърът да се завърне към извора си; към изначалното си предназначение на духовен ритуален акт, в който човекът се съизмерва с енигмата на битието и иска да прозре тайната.

Театър на духа, опитващ се да превърне Хаоса в Космос.

В центъра – човекът, който с антична енергия се съизмерва с мита за собственото си предназначение и сам е поле за битка на стихиите, които са го породили: хипнозата на заблудите, демоните на страстта, ревизиите на съзнанието.

Представлението – успоредната реалност, която се отнася към житейската, както поетичната строфа към разказаното изречение. Пресечна точка на тук-сега и там-винаги. Сгъстен, краен живот с повишена температура.

Всъщност Сфумато – това е техника за рисуване на въздуха.

Програма на театрална работилница “Сфумато” – октомври 2007 г.

Основна програма:

06.10 /събота/, 19.00 ч.

програма “Към Дамаск” – August Strindberg

Мъртвешки танц” адаптация и постановка Маргарита Младенова

11.10 /четвъртък/, 19.00 ч. – премиера

програма “Към Дамаск” – “Стриндберг в Дамаск

от Георги Тенев и Иван Добчев; режисьор Иван Добчев



12.10
/петък/, 19.00 ч.

програма “Към Дамаск” – August Strindberg

“Fr?ken Julie” – “Жюли, Жан и Кристин

адаптация и постановка Маргарита Младенова

19.10 /петък/, 19.00 ч.

програма “Към Дамаск” – August Strindberg

Мъртвешки танц” адаптация и постановка Маргарита Младенова

от 20.10 до 26.10.2007 г. – програма “Изход: “Станция Астапово” и “Станция Елабуга” участва в международния театрален фестивал МЕС – Сараево

27.10 /събота/, 16.00 ч.

програма “Към Дамаск” – “Стриндберг в Дамаск”

текст Георги Тенев по идея на Иван Добчев; режисьор Иван Добчев

29.10 /понеделник/, 19.00 ч.

програма “Към Дамаск” – August Strindberg

Мъртвешки танц” адаптация и постановка Маргарита Младенова

31.10 /сряда/, 19.00 ч.

програма “Към Дамаск” – August Strindberg

“Fr?ken Julie” – “Жюли, Жан и Кристин

адаптация и постановка Маргарита Младенова

Съвместни проекти:

05.10 /петък/, 19.00 ч. – камерна зала

Imago”- танцов пърформанс, идея и концепция Виолета Витанова и Станислав Генадиев

30.10 /вторник/, 19.00 ч.

MEDEAEDEM”, авторски спектакъл на Диана Добрева

Гостуващи представления:

17.10 /сряда/, 19.00 ч.

Градината”, по “Три сестри” на А. П. Чехов, режисьор: Десислава Шпатова НБУ театър на “Голия охлюв

18.10 /четвъртък/, 19.00 ч.

36 More 4 less”, танцов спектакъл – идея и концепция Росен Михайлов, проект на фондация “Хетероподи”

25.10 /четвъртък/, 19.00 ч.

Балетна музика за синт-пиано и двама влюбени”, мултимедиен пърформанс на Симо Лазаров, гостува НБУ театър на “Голия охлюв” – премиера

26.10 /петък/, 19.00 ч.

Балетна музика за синт-пиано и двама влюбени”, мултимедиен перформанс на Симо Лазаров, гостува НБУ театър на “Голия охлюв”

Сподели в: