Нестле Групата потвърждава прогнозата за 2025 г. и отчита органичен ръст от 2,9% за първото полугодие

Последователно изпълнение на стратегията и стабилна рентабилност в предизвикателна среда

 

Нестле отчита стабилни финансови резултати за първото полугодие на 2025 г., с органичен ръст от 2,9%. Въпреки глобалната икономическа несигурност, компанията потвърждава очакванията си за по-висок органичен ръст спрямо 2024 г., като оперативната печалба от основна търговска дейност (UTOP) се очаква да достигне 16,0%.

Главният изпълнителен директор на Нестле, Лоран Фрекс, коментира: „Изпълняваме нашата стратегия за ускоряване на представянето и трансформация за бъдещето. Увеличаваме ръста по категории и подобряваме пазарния си дял чрез по-добро изпълнение и засилени инвестиции, финансирани чрез непрекъснат стремеж към ефективност. Тези действия вече дават резултати, с широкообхватен ръст и стабилна рентабилност през първото полугодие. Потвърждаваме прогнозата си за 2025 г., като оставаме уверени, че предприетите от нас действия ще реализират нашите средносрочни цели за ръст и рентабилност.“

Органичният ръст на продажбите за първото полугодие възлиза на 2,9%, при реален вътрешен ръст (RIG) от 0,2% и положителен ефект от ценообразуването в размер на 2,7%. През второто тримесечие органичният ръст достига 3,0%, при ръст в цените от 3,3%, което представлява подобрение спрямо първото тримесечие. Оперативната печалба от основна търговска дейност е 16,5%, повлияна от инфлационния натиск, повишените инвестиции и валутните колебания. Нетната печалба за периода е 5,1 милиарда швейцарски франка, а основната печалба възлиза на 1,97 швейцарски франка. Свободният паричен поток е 2,3 милиарда швейцарски франка.

Нестле бележи ускорено развитие на шестте сегмента от „Големите залози“ – ключови стратегически инвестиции, които само за първото полугодие генерират над 200 милиона швейцарски франка комбинирани продажби. Маркетинговите инвестиции също се увеличават значително, като достигат 8,6% от продажбите, в сравнение с 8,1% за същия период на предходната година. Активното управление на 18 ключови слабо представящи се бизнес единици вече дава резултат, като ръстовият дефицит спрямо пазара се е свил с една трета. Програмата Fuel for Growth за оптимизация на разходите напредва значително, поради реализираните спестявания, които през първото полугодие надхвърлят 150 милиона швейцарски франка, а допълнителни 350 милиона вече са планирани за втората половина на годината.

Продажбите на Групата възлизат на 44,2 милиарда швейцарски франка, което представлява спад от 1,8%, дължащ се основно на въздействие от валутния курс в размер на 4,7%. В Категориите Шоколадови продукти и Кафе се отчита най-силен органичен ръст – съответно 8,5% и 6,4%, движен предимно от ценови корекции. Категориите Храна за домашни любимци, Вода и Млека и сладолед също допринасят положително за ръста. Продажбите в електронната търговия се увеличават с 12,3%, достигайки 20,2% от общите продажби на Групата.

Прогнозата за 2025 година остава непроменена. Нестле продължава да инвестира целенасочено в ключови категории и пазари, адаптирайки се гъвкаво към променящата се външна среда. Компанията ще следва стратегическите си приоритети за устойчив растеж и подобряване на рентабилността, въпреки високата несигурност и динамиката на световната икономика.

В Зона Европа органичният ръст възлиза на 3,5%, при ценови ефект от 3,7% и реален вътрешен ръст от -0,2%. Ръстът е движен основно от Турция, Иберийския полуостров, Скандинавия и Франция. Най-значим принос имат Категориите Разтворимо кафе, Шоколадови продукти с марката KitKat, както и храната за домашни любимци с марката Purina. Продажбите в Нестле Professional отчитат солиден ръст, движен от решенията в Категорията Напитки.

За България, изпълнителният директор на Нестле България, Петър Стоилов, заяви: „През първото полугодие на 2025 г. отбелязваме ръст в повечето Категории, с които оперираме в България, сред които шоколадови продукти, детско хранене, храни за домашни любимци и продукти за канал на външна консумация. Това е резултат от фокус стратегия и отдаденост на крос-функционалния ни екип. За периода помогнахме на различни социални групи в нужда с дарени над 30 тона храни и напитки и с гордост обявихме юбилейния 20-ти сезон на нашата най-голяма социална инициатива „Нестле за Живей Активно!“, с която ще продължим да промотираме физическата активност и балансираното хранене сред българите.“

Сподели в: