Нестле Групата потвърждава прогнозата за 2025: Устойчив ръст и стратегическа реализация в динамична среда

Тримесечните продажби за 2025 г. отбелязват устойчив и широкообхватен ръст, в съответствие с ангажимента на компанията за последователно изпълнение на стратегическите цели за годината

 

Нестле отчита стабилни резултати за първото тримесечие на 2025 г., въпреки предизвикателствата в глобалната пазарна динамика. Компанията потвърждава прогнозата си за по-висок органичен ръст в сравнение с 2024 г., както и очакванията за оперативна печалба от основна търговска дейност в размер на минимум 16,0%.

“Днес споделяме с вас резултатите от продажбите си за първото тримесечие на 2025 г., които отразяват стабилен и широкообхватен ръст въпреки предизвикателната и динамична глобална икономическа среда. Постигнахме органичен ръст от 2,8%, реален вътрешен ръст (RIG) от 0,7% и повишение на цените с 2,1%.

Продължаваме да оптимизираме представянето си, като се съсредоточаваме върху приоритетите, заложени в нашия Оперативен Мастър План (OMP), ръководени от принципите на Добродетелския кръг на Nestlé. Трансформацията ни към по-опростена и по-добре синхронизирана организационна структура напредва успешно, с цел повишаване на ефективността и стимулиране на устойчив ръст.

С поглед напред, оставаме водени от нашите цели и ценности, и продължаваме да се ангажираме с постигането на устойчив успех по правилния начин – дори в условията на глобална нестабилност. Единствената константа е нашата решимост да помагаме на милиарди хора по света да се радват на вкусна и балансирана храна, като отговаряме на нуждите на настоящето и се развиваме с визия за бъдещето.” споделя Лоран Фрекс – Главен Изпълнителен Директор на Нестле

Важни финансови акценти:

 Органичен ръст на продажбите в размер в размер от 2,8%, включително реален вътрешен ръст(RIG) от 0,7% и положителен ефект от ценообразуването от 2,1%.

  • Корекциите в цените, въведени с цел компенсиране на инфлацията при входящите разходи за основни суровини като кафе и какао имат минимално въздействие върху клиентските отношения и търговските потоци.
  • Мерките по ценообразуването са стратегически насочени към неутрализиране на увеличенията в себестойността като същевременно се поддържа стабилно и концентрирано потребителско присъствие.
  • Реалният вътрешен ръст(RIG) отразява временното приспособяване на поведението на потребителите и клиентите в контекста на адаптацията им към изменението в ценовите условия.

 Компанията отбелязва значителен напредък в изпълнението на стратегията за ускоряване на ръст и подобряване на пазарния дял:

  • Целенасочени инвестиции за укрепване на основния бизнес, водещи до положителен тласък в пазарния дял на водещите марки.
  • Стратегическо разгръщане на ключови иновации – с обнадеждаваща потребителска реакция към новата гама концентрирано еспресо на Nescafé, както и към гурме храната за домашни любимци. Успешно лансиране на „chocobakery“ в Латинска Америка и Зона Азия, Океания и Австралия (AOA).
  • Продължаващо активно управление на 18 ключови бизнес единици с под средното представяне, с вече наблюдаващи се тенденции за подобрение.

Ефективно оперативно управление, стимулиращо широкообхватен ръст в различни категории:

  • Най-висок органичен ръст при сладкарските изделия (8,9%) и кафето (5,1%), обусловен основно от ценообразуването, с двуцифрен ръст на някои пазари.
  • Органичният ръст в Категорията Храна за домашни любимци (1,6%) е предимно резултат от реален вътрешен ръст (RIG), като въпреки известната пазарна слабост в САЩ, се отчита устойчиво нарастване на пазарния дял в повечето региони.
  • Органичният ръст на Nestlé Health Science се забавя до 4,2%, отразявайки нееднородни резултати в различните продуктови сегменти.

Организационно усъвършенстване с фокус върху ефективността и изпълнението:

  • Съществен напредък в организационната трансформация, след динамичното преструктуриране през 2024 г., което осигурява по-ясен фокус и по-висока степен на съгласуваност в дейността.
  • Продължаващи действия за елиминиране на дублиращи функции и ускоряване на иновационния процес, включително стъпки към структурно хармонизиране в Зона Европа и укрепване на научноизследователския и развоен потенциал.

Програмата за оптимизация на разходите „Гориво за ръст“ напредва стабилно:

  • Напредък към реализирането на целта за 0,7 милиарда швейцарски франка допълнителни икономии до 2025 г. като постигнатите резултати до момента се дължат основно на ефективна оптимизация на обществените поръчки.

Перспектива за 2025 г.

За 2025 г. компанията потвърждава очакванията си за по-висок органичен ръст спрямо постигнатото през 2024 г. Прогнозира се оперативната печалба от основната търговска дейност да достигне или надвиши 16,0%. Ръководството подчертава своя ангажимент към устойчиво развитие и постигане на дългосрочен успех, дори в условията на нестабилна глобална икономическа среда.

Продажби на групата

През отчетния период продажбите на Групата нараснаха с 2,3% до 22,6 млрд. швейцарски франка Органичният ръст достигна 2,8%, движен основно от ценови корекции (2,1%) в отговор на инфлацията на производствените разходи, особено в Категориите Кафе и Какао. Реалният вътрешен ръст (RIG) бе 0,7%, повлиян от слабото търсене и адаптацията към новите ценови нива. Валутните промени намалиха продажбите с -0,5%, докато нетните приходи добавиха +0,1%.

Категориите Шоколадови продукти и Кафе отчетоха най-висок принос към органичния ръст, движен главно от цени, като на някои пазари бяха реализирани двуцифрени ръстове. При останалите категории органичният ръст бе по-умерен, но реалния вътрешен ръст (RIG) остава положителен.

По региони, всички пазари допринесоха за положителен органичен ръст. Развитите пазари отчетоха ръст от 1,6%, с RIG от 1,4% и положителен ценови ефект. На развиващите се пазари органичният ръст достигна 4,5%, движен основно от ценови корекции (+4,8%), докато RIG бе леко отрицателен.

По канали, органичният ръст в търговията на дребно възлезе на 2,5%, в останалите канали – 6,6%, а електронната търговия отбеляза ръст от 15,1%, достигащ 20,1% от общите продажби.

Зона Европа

Зоната отбеляза стабилен ръст въпреки предизвикателната потребителска среда. Продажбите се увеличиха с 2,5% до 4,4 млрд. швейцарски франка, при органичен ръст от 2,4%, ценови принос от 3,0% и лек спад в реалния вътрешен ръст (-0,6%). Най-силен принос имаха Турция, Франция и Иберия, докато Германия отчете понижение.

Шоколадови продукти отчетоха солиден ръст, воден от ценови корекции и силното представяне на KitKat. Категорията Храна за домашни любимци постигна стабилен напредък, подкрепен от реален вътрешен ръст и успеха на Purina ProPlan и ONE. Nestlé Professional регистрира двуцифрен ръст, движен от напитките. Категорията Кафе бележи лек ръст с добри резултати за Starbucks и по-слаби за Nescafé. Детските храни нараснаха умерено, докато Категорията Храни отчете спад поради временно прекъсване в клиентските отношения.

Зоната реализира печалби в пазарния дял при Категориите Храна за домашни любимци и Кафе и намали загубите при сладкарски изделия и храни.

Нестле България: Стратегическа инвестиция и ръст

 “Безспорно най-големият момент на гордост през първото тримесечие на годината беше стартирането на производството на новата иновативна шоколадова гама KitKat в нашата фабрика в София. Това още веднъж подчертава значимото място на България на инвестиционната карта на Нестле в Европа и потвърждава доверието в компетентността и професионализма на нашия екип. Бизнес резултатите ни за първите три месеца са на ниво, което допринася за изпълнението на пазарните ни цели, като в повечето категории успешно преследваме годишните си амбиции за ръст и печелене на пазарни позиции.” сподели Петър Стоилов, Изпълнителен директор на Нестле България.

Сподели в: