Вчера в Градската художествена галерия в Пловдив беше открита фотоизложбата „SOS” – част от Националната кампания „SOS! Час внимание!“. Изложбата представлява портрети на самотни възрастни хора, придружени от историите им. Фотографиите са дело на Неделиян Нешев, истории – Парашкева Иванова.
За да може артпроектът, да стигне до по-голям брой хора, той е замислен като външна изложба, експонирана до ГХГ – Пловдив.
Инициативата е на компанията „TRAFFIC” и Българският Червен кръст.
Фотоизложбата се организира с любезното съдействие на Община Пловдив.
Информация за проекта:
До момента освен физическа охрана на възрастни хора в отдалечените села, компанията прави и здравен мониторинг на всички свои абонати. Охранителите на фирмата са преминали курс за оказване на първа долекарска помощ. Предварително се изготвят лични досиета и здравни карти. Патрулите пазаруват лекарства по рецепти на възрастните хора, както и хранителни продукти. При спешни случаи се осигурява транспорт до лечебно заведение. Проектът се осъществява в партньорство с „Виваком”.
Български Червен кръст Пловдив се присъедини към програмата със специално обучен доброволчески екип, който следи всяка седмица за състоянието на възрастните хора в различни населени места.
„SOS! Час внимание!” е новата програма на компанията „ТРАФИК” , насочена към самотните възрастни хора. Тя е естествено продължение на социалния проект „ТРАФИК SOS – С грижа за хората”, който постави основите на нов тип социално отношение и осигури спокойствието, от което тези хора се нуждаят.
„SOS!” Час внимание!” е инициатива, която цели да ангажира всеки, който има възможност и добра воля да се включи в ежемесечните акции на „ТРАФИК” и БЧК.
Доброволците ще гостуват на самотните възрастни хора, ще разговарят с тях, ще ги изслушват и ще им помагат . Споделените проблеми ще бъдат отбелязвани в специален личен картон, за да може да се търси индивидуален подход за решаването им.
На Телефон на доверието на БЧК – 032 6151, възрастните хора могат също да доверят своите проблеми и да получат профeсионална подкрепа.
Освен към доброволци, кампанията „SOS! Час внимание!” е отворена и към големите фирми и компании, които могат да се включат в нея, чрез ангажиране на своите служители в доброволчески дейности.