Майк Патън и италианското трио ZU с концерт край централна гара в София

Само три месеца и половина след предишното си гостуване в България култовият бивш фронт мен на Фейт Ноу Мор Майк Патън отново изнесе концерт у нас този път с експерименталното италианско трио ZU.

Концертът, организиран отново от NMA, се състоя край централна гара,  в клуб "Блу Бокс", и подобно на предишното си гостуване с австриеца Кристиан Фенеш Патън излезе на сцената с около два часа закъснение. Чакането на търпеливата публика обаче се увенча с музика и изпълнение, каквито рядко се срещат.

Zu Patton Quartet бяха предвидили дълги и сложни композиции с мощен саунд, чийто стил се разполага в диапазона между хардкор, нойз-рокабили, фрий джаз и хеви метъл джаз. Всъщност на пръв поглед ролята на Патън не беше голяма – свеждаше се до откъслечните вокални изпълнения и техники, сред които фалцетни пасажи, дет метъл ръмжене, бийтбоксинг, звуково имитиране на кучешки лай. Единствена цялостна дума, която вокалът изпя бе италианската ciao, по време на последния сет. Тези включвания на Патън обаче бяха достатъчни за да засвидетелстват невероятния гласов диапазон на харизматичния музикант и способността му да остава уникалния си почерк върху всевъзможни музикални стилове.

Застанал зад голяма музикална машина като умел DJ обаче Патън дирижираше изпълненията и хармониите между тримата членове на ZU – Лука Маи (баритон саксофон), Масимо Пупило (бас) и Якопо Баталия (барабани). Силно изведени бяха баса и барабаните, които изработваха тежкото звучене, а баритонът придаваше фриволно джазирания акцент в изпълненията на триото, което само определя музиката си като ardecore.

По средата на концерта, продължил час и 15 минути, Майк Патън използва, подобно на предишното си гостуване на 29 февруари, странния хай-тек музикален инструмент Tenori-On, изобретен от фирмата Yamaha.

Най-ексцентричната проява дойде от страна на басиста, който в края на 15-минутната импровизация по време на биса захвана бас-китарата си с уста и започна да свири на нея със зъби, език и устни. Въпреки че музикалната публика познава подобни изпълнения от времето на Джими Хендрикс, свиренето със зъби на бас-китара е предизвикателство, което се отдава на малцина музиканти!
  
Гостуването на Zu Patton Quartet в София бе част от съвместно турне на музикантите, което преминава още през Прага, Будапеща, Белград и Рим. Освен че похвали отново българската кухня и българската ракия този път Майк Патън не обеща че “ще видим след 3 години”, както го стори предишния път. Не обеща нищо, така че, кой знае, може би след 3 месеца ще го видим пак!

 

 

Сподели в: