Започна конкурсът за социална реклама „РЕкламация” 2012, който ще търси креативни решения по темата „свръхконсумация”. Проектите (плакатите) могат да включат широк набор от теми, имащи отношение към опазването на природата.
Авторските проекти трябва да бъдат изпратени до 7 септември 2012 на reklamacia@gmail.com във формат, годен за печат (jpg или psd). Файлът трябва да е в подходящо за печат на АЗ качество. Добре е да разполагате и с по-високо качество на файла, в случай че рекламата получи възможност за по-масово разпространение.
Изложба с участващите в конкурса проекти ще бъде открита на 17 септември 2012 от 18.00 часа в галерията на СУ „Св. Климент Охридски” в Ректората.
Тази година конкурсът е отворен за всички креативни натури с чувствителност към обществените проблеми от глобален и локален мащаб, без ограничение във възрастта и професията. Няма ограничения и в броя на изпращаните материали. Необходимо е те да са авторски и да не са реализирани до този момент. Ще се оценява идеята и нейното изпълнение. Участието може да е индивидуално и екипно.
Най-добрите социални реклами ще бъдат поставени в софийското метро. Наградените ще получат абонамент и ще бъдат отпечатани в списанията “Signcafe” и „Осем”. Част от рекламите ще бъдат отпечатани като картички и разпространявани от партньорските организации. Участниците ще получат специални грамоти от организаторите и партньорите от WWF – България. По-добрите проекти ще бъдат включени в последващи специализирани изложби.
Социалните реклами трябва да са насочени към решаването на конкретни проблеми. Проектът може да включва всевъзможни техники – рисунка, колаж, фотография, брутарт и всичко, което допада на артистичната ви душа. Трябва да е авторски. Важно е най-вече идеята да е добра, креативна и нестандартна, а посланието – въздействащо и ефективно. Трябва да отбележим, че това не е фото конкурс, а конкурс за социална реклама, готова да бъде видяна и разбрана от много хора.
Социалната реклама използва всички принципи и техники на стандартната реклама, но нейна основна цел е социалната промяна: приемане, отхвърляне или модифициране на конккретни навици и поведение у целевите групи, популяризиране на социални каузи и идеи. Ефективната социална реклама е креативна и нестандартна, но също така ясна, разбираема и въздействаща, насочена към обособен и добре осмислен проблем.
Всяко използване на получените проекти ще става само с разрешението на техните автори, защитата на авторските права е гарантирана.
Организатори тази година са Фондация Оранжева Луна и Университетския еко клуб към СУ „Св.Климент Охридски” – ЮНЕКО. Партньори на проекта – програма „Младежта в действие” на Европейската комисия, Културният център на СУ „Св. Климент Охридски”, списание „Осем”, списание „Signcafe”, Метрореклама АД, WWF – България, сайтът „Аз чета”.