Книги за смет 2016 събира пластмасови отпадъци

Най-успешната инициатива, обединяваща четенето и отговорното отношение към околната среда, се завръща и през 2016г. Книги за смет ще започне на 16 април в София и ще се развие поетапно в различните градове до 22 май.

Тази година очаквайте:
София, 16 април пред Паметник на Съветската армия
Плевен, 23 април пред драматичен Драматичен Театър "Иван Радоев"
Велико Търново, 24 април пред Mall Veliko Tarnovo
Бургас, 14 май пред Пантеона
Кюстендил, 22 май на площада

Кампанията ще се проведе межу 10:00 и 13:00 ч. във всички градове.

Регламент:
За да участвате в „Книги за смет” 2016 е нужно да съберете и предадете 1 килограм пластмасови отпадъци. В замяна ще получите талон за безплатна книга от щанда с предварително подбрани заглавия в деня на събитието. Всеки, предал 2 или повече от 2 килограма, ще получи и втори талон. Това е максималният брой книги, които един участник ще може да вземе, независимо от обема на предадените отпадъци.

Какъв тип отпадъци може да донесете за рециклиране:
– пластмасови бутилки от вода, безалкохолни, олио или бира;
– кофички от кисело мляко и пластмасови бутилки от прясно мляко;
– туби и шишета от козметика и санитарни продукти;
– пластмасови чаши и тарелки /почистени от остатъците от храна/, палета и каси;
– найлонови торбички, стреч фолио или опаковъчно фолио;
– пластмасови играчки.

Те трябва да са изпразнени от съдържание и смачкани, за да заемат по-малко място!

Няма да се приемат следните отпадъци:
– блистери от лекарства, туби от масла и други вредни вещества;
– домакински електроуреди, авточасти и др.;
– отпадъци, които не са пластмасови.

*Книгите са в ограничен тираж. Възможно е тяхното изчерпване преди официалния край на кампанията.

Кампанията се организира от издателство Smart Books и фондация Credo Bonum, с помощта на партньорите им от Българо-американска кредитна банка, Екопак България, The Mall Veliko Tarnovo, посолството на САЩ в България и общините Бургас, Кюстендил и Велико Търново.

Кампанията се осъществява и с медийното партньорство на телевизионното предаване на БНТ – „Зелена светлина”, „Списание 8”, гайдът за култура „Виж! София” и „Виж! Бургас”, сайтът peika.bg, yatoto.bg и JCDecaux, които подкрепят активно кампанията от нейното начало.

Сподели в: