Как да изберем компания за уеб дизайн

 

Уебсайтът е една от най-важните части на един бизнес – а ако сте онлайн бизнес  определено е най-важниата част. За тези, които не знаят какво се крие “зад кулисите”, процесът на качествения уебдизайн е много труден. В тази статия предоставена от SeoWebDesign можете да научите за важните аспекти, фактори и процеси, свързани с уеб дизайна, и за качествата, които трябва да търсите при избора на най-добрата фирма за уеб дизайн.

 

Малцина знаят какви са тънкостите на проектирането на уебсайт, който да е привлекателен и да води до потенциални клиенти.

 

Всеки уебсайт е различен и всяка компания има различни изисквания.

 

Изискванията ви могат да бъдат разнообразни като напълно нов дизайн и изграждане или обновяване на стария ви сайт, при което отделни аспекти изискват подобрения.

 

Имайте предвид, че независимо от освежаването на дизайна или изграждане на нов дизайн от нулата, има множество фактори, които трябва да имате предвид, преди да започнете.

 

Например, има съображения относно съдържанието, производителността на съдържанието, най-новите технологии, които могат да се приложат, и най-добрият начин за интегриране на инструментите в системата.

 

Не всеки обаче знае какво се случва под капака (на уебсайта).

 

Ето защо повечето компании наемат фирма за уеб дизайн.

Направете подробно проучване

 

Нека да започнем с онази част, която изисква малко усилия от ваша страна.

 

Ако нямате необходимите технически познания, когато става въпрос за уеб дизайн и разработка, имате един от следните варианти.

 

Можете да работите с уеб разработчик на свободна практика или да си партнирате с професионална компания за уеб дизайн.

 

Нито един от двата варианта няма да е безплатен. Това означава, че винаги трябва да обмислите възможностите си и да проучите репутацията на фирмата, преди да подпишете договор.

 

Но още преди да започнем, трябва да знаем какво търсим в един уебсайт.

 

Следните качества на добрите уебсайтове са абсолютният минимум.

 

Качества на добрия уебсайт

 

  • Изчистен и добре организиран дизайн
  • Представлява добре вашия бранд
  • Помага да предоставите правилната информация на вашите клиенти
  • Помага на потребителите при всякакви въпроси свързани с вашата дейност
  • Показва вашите услуги и продукти по атрактивен начин
  • Предоставя важна информация за контакт с вас
  • Има добре разположени контроли за призив за действие (Call to Action)
  • Лесен за навигация
  • Бърз, надежден и сигурен
  • Естетически приятен за посетителите
  • Оптимизиран за класиране в търсачките
  • Работи на всички съвременни устройства (responsive)

 

Стъпки на процеса на уеб дизайн

 

Процесът на изработка на сайт може да бъде разделен на следните стъпки:

 

  1. Определяне на изискванията и целите
  2. Планиране на стратегията
  3. Проектиране и разработване
  4. Тестване и преглед
  5. Стартиране
  6. Поддръжка

 

Цялостен редизайн или просто обновяване на сегашната визия

 

Редизайнът на уебсайтове обикновено изисква нещо повече от промяна на визуалния вид. Най-често е необходима изграждане на нова структура и използване на нови и модерни налични технологии (технологиите за разработване на уеб сайтове се развиват на всеки 1 до 2 години).

 

Обновяването може да включва няколко актуализации на дизайна и оформлението. Този процес не изисква промени в съществуващата структура на уебсайта.

 

Ако търсите редизайн или обновяване на уебсайт, точните ви изисквания могат да бъдат разбрани само след внимателна оценка на съществуващия сайт от страна на експерт.

 

Наред с това най-добрият начин за действие е да си напишете добре домашното и да разберете какви са точните ви изисквания, преди да вземете каквото и да било решение.

 

Как да наемете агенция за уеб дизайн

 

1. Разберете изискванията на вашия проект

 

Разбирането на изискванията на вашия проект е най-важната част за процеса на подбор.

 

Трябва да започнете със списъка „Качества на добрия уебсайт“, споменат по-рано, и да потърсите допълнителна функционалност в допълнение към него.

 

След като успеете да очертаете по-подробно нуждите си, ще можете да разберете мащаба на помощта и размера на екипа, който ще ви е необходим.

 

Изискванията ви ще ви помогнат да разберете и точния тип екип, който трябва да наемете.

 

Например изискванията ви може да се отнасят до различни сложни и нестандартни работи по уебсайта или да се нуждаете от интеграция със социалните медии или друг тип платформи и т.н.

 

2. Търсене на фирми за уеб дизайн в Google

 

Най-доброто място където може да търсите и разучите различни фирми за уеб дизайн е Google.

 

Google се стреми да помогне на своите потребители да намерят най-добрите възможни решения.

 

Независимо дали става въпрос за уеб дизайнер на свободна практика или за компания за уеб дизайн, ако формулирате търсенията си правилно, ще се снабдите с много информация по темата.

 

Но за да използвате търсенето в Google за намиране на добра фирма за уеб дизайн, трябва да търсите, като използвате правилните ключови думи.

 

Например, ако търсите компания, която може да създаде уебсайт по поръчка за вашите нужди, уверете се, че търсенето ви е точно.

 

 

Нещо в този смисъл.

 

Уеб дизайн по поръчка

Услуга за уеб дизайн за електронна търговия

Услуга за уебдизайн на цветарски магазини

Фирма за проектиране на уебсайтове за цветари

Фирма за дизайн на уебсайтове за флористика

 

Повторете търсенето с различни комбинации от ключови думи и си водете бележки.

 

Подробното търсене ще ви помогне да намерите по-добри възможности, качество и цени.

 

Когато сте направили кратък списък с няколко компании, е време да формулирате изискванията си и да комуникирате с потенциалните компании за уеб дизайн.

 

3. Прегледайте уебсайта на фирмата за уеб дизайн

 

Ако търсите фирма за уеб дизайн, задължително е самата фирма за уеб дизайн да има страхотен уебсайт.

 

Когато казваме „страхотен“, това означава не само страхотен потребителски интерфейс и дизайн, но и че компанията владее факторите, които правят един уебсайт успешен, като например

  • оформление
  • Структура на страницата
  • Лесна навигация
  • Разпределение на информацията
  • Скорост на уебсайта
  • Разполагане на призиви за действие (CTA)

 

Ако те са си направили труда, има вероятност да знаят какво правят.

 

Ако дадена компания има уебсайт с нисък стандарт, най-добре ги пропуснете и не се свързвайте с тях изобщо. Преминете към следващата компания за уеб дизайн в списъка си.

 

4. Ясно конкретизирайте изискванията си

 

След като нуждите ви се очертаят, трябва да се обърнете към екипа от специалисти, така че целият процес да протече гладко.

 

Трябва да разберете, че изискванията Ви могат да се променят в зависимост от вида на бизнеса, който представлявате. Бъдете готови да имате определена гъвкавост в процеса. Някои от идеите ви може да ви изглеждат страхотни, но да не са практически или да доведат до нежелани ефекти – взимайте под внимание съветите на наетите от Вас експерти.

 

Приложенията и уебсайтовете се развиват с течение на времето. Процесите се променят, а новите технологии могат да ви принудят да преразгледате нуждите си.

 

Например, изискванията се променят в зависимост от естеството на бизнеса.

 

Трябва да сте много наясно дали изискването ви е за начинание за електронна търговия, интеграция на платформи за социални медии, персонализирани формуляри и публикации заедно с филтриране на съдържанието за географско местоположение или персонализирани оформления или дори нещо друго.

 

Уверете се в изискването и след това се обърнете към експертите, за да получите най-добрата услуга, която вашия бюджет може да си позволи.

 

Имайте предвид, че специалистите на свободна практика и фирмите за уеб дизайн имат различни възможности.

 

Така че, ако търсите много персонализирани интеграции и оформления, тогава трябва да работите с фирма за уеб дизайн.

 

С експертна фирма можете да решите всичките си проблеми под един покрив.

 

5. Изчислете реалистичен график на проекта

 

Разбирането на цялостния график на проекта е изключително важно, преди да започнете процеса.

 

Имайте предвид, че графикът е съществен фактор, когато става въпрос за вземане на решение за избор на екип.

 

Фирмите за уеб дизайн имат предварителни резервации, така че преди да подпишете договора, обсъдете въпроса си с екипа, за да разберете графика за работа и наличността на експертите.

 

Ще ви трябват комуникации, одобрения, събиране на съдържание, както и многобройни срещи, за да се подчертаят най-фините аспекти на проекта.

 

Ето защо е препоръчително да работите с фирма, тъй като това ще ви позволи да спестите време, тъй като ще има по-малко движение насам-натам, в случай че сте решили да работите с двама или повече фрийлансъри.

 

6. Местоположението на екипа е от решаващо значение

 

При работата по уеб дизайн бързината е от съществено значение.

 

Така че е от решаващо значение да избегнете загубата на време поради различните часови зони и местонахождения на вашия екип от експерти.

 

Да, може да сте намерили подходящия експерт в чужбина, но процесът ще стане досаден, тъй като ще трябва да чакате одобрения поради забавяне на комуникационните канали. Затова е важно да работите с местен експерт или фирма за уебдизайн.

 

7. Интересувайте се от процеса на работа на фирмата, която сте избрали

 

Оптимизираните процеси работят най-добре, когато търсите подходящ експерт по уеб дизайн.

 

Това е още една причина, поради която трябва да работите с професионална фирма, вместо с човек на свободна практика.

 

С ефективен екип можете да сте сигурни в спазването на крайния срок и завършването на основните аспекти на проекта.

 

Така че е жизненоважно да получите представа за работата на екипа, когато преговаряте за договор със служителите на фирмата или с нейния представител.

 

Винаги избирайте фирма с оптимизиран и бърз процес на работа, тъй като това ще ви позволи да спестите време и пари, като същевременно не допускате разочарование.

 

8. Попитайте за всички услуги, предлагани от фирмата за уеб дизайн

 

В днешно време фирмите за уеб дизайн предлагат и доста други услуги свързани с изработката на сайтове. Затова е добре да попитате за различните услуги за разработка, които ще бъдат включени в пакета ви, когато подпишете документите за договора.

 

Има някои фирми за разработване на уебстраници, които по подразбиране не включват основни услуги като SEO, интеграция в социалните медии или услуга за блог и др.

 

Ето защо е изключително важно да зададете въпросите си, за да знаете всичко, което е включено в цялостния пакет от услуги.

 

Ето защо е наложително да работите с някого, който предлага множество услуги като дизайн, разработка, SEO, създаване и разполагане на съдържание и др.

 

9. Попитайте за нетните разходи за целия проект

 

Когато разглеждате потенциални фирми, организации и лица на свободна практика, следете за услуги, които ви предоставят разходите за целия проект предварително и от самото начало.

 

Винаги бъдете наясно с бюджета си и с това колко можете да похарчите за даден проект.

 

Това ще ви позволи да планирате по-добре и ще ви предпази от преразход на бюджета.

 

10. Поискайте образци на предишна работа

Преди да изберете определена фирма или фрилансър, е изключително важно да извършите необходимото предварително проучване на способностите и репутацията им.

 

Въпреки това, дори и с отзивите и оценките на клиентите, най-важната част от процеса на търсене на фирма е знанието за извършената предишна работа.

 

11. Проверете за отзиви и ревюта

 

Личната препоръка е фактор номер едно, по който хората правят избор.

 

Колкото повече ревюта имат, толкова по-добре. Повече от 90% от потребителите признават, че се доверяват повече на устните и личните препоръки, отколкото на рекламата.

 

Отзивите са от най-голямо значение.

 

Винаги отделяйте малко време и преглеждайте колкото се може повече от тях.

 

Когато проверявате отзиви, уверете се, че:

 

  • проверявайте най-вече отрицателните.
  • Дадена компания има голям брой отзиви ( 50 отзива със средна оценка 4,5 са по-добри от 10 отзива със средна оценка 5).
  • Отбележете положителните и отрицателните аспекти на услугата.
  • Обърнете допълнително внимание на отрицателните отзиви за дадена компания.
  • Някой казал ли е нещо отрицателно за вид услуга, която търсите във вашия собствен проект за уеб дизайн?
  • Ако дадена компания има отрицателен отзив, но е с по-ниска цена, по-добре е да продължите да търсите по-нататък.

12. От колко години се занимават професионално с дизайн

 

Обикновено е добър знак, ако една фирма е активна с години. Разбира се, трябва да сравните с отзивите на клиентите им, както споменахме по-горе. Все пак има и такова нещо като “лош опит”. Но в повечето случаи, колкото повече опит имат, толкова по-добре за вас.

 

Нашият съвет е да се спрете на фирма или фрилансър с минимум 3 години професионален опит.

 

Това доказва, че те знаят какво правят, като помагат на клиентите си и успешно се задържат на пазара.

 

13. Проверете колко успешно завършени проекта имат

 

Броят на изпълнените проекти, които ще ви дадат представа за опита и експертизата на фирмата.

 

Задайте въпросите си директно на служителя на фирмата, преди да подписвате договори.

 

14. Проверете мащаба на изпълнените проекти

 

Попитайте за мащаба на проектите, което ще ви позволи да прецените нивото на опит на фирмата при работа с големи проекти.

 

15. Естетичен уеб дизайн

 

Уебсайтът ви трябва да бъде достатъчно привлекателен за клиентите, така че показателите за UX или потребителското преживяване да са високи.

 

Винаги разглеждайте различните уеб елементи, проектирани от фирмата за един работещ уебсайт, за да оцените показателите за ефективност на експертната услуга.

 

Заключителни думи

 

Важно е да обсъждате въпросите открито и да преговаряте ясно с вашия експерт по отношение на всички аспекти и изисквания за вашия проект.

 

Не забравяйте да питате за спазването на крайните срокове, защото без това не можете да имате дата за стартиране на вашия уебсайт.

 

И така, вместо да се обърквате по отношение на наличните възможности, обмислете избора си с помощта на горепосочените точки, за да намерите подходящия експерт за вашия проект.

Сподели в: