Египет е основа и изходна точка за много художници. Образно казано, ако има буквар по история на изкуството, на буквата А ще бъде именно Египет, заедно с Гърция и Рим. Живата среща с останките на древната цивилизация днес за повечето артисти е равносилна на завръщането у дома. Колкото и да е познато и изучавано, всичко в руините става повод за нови открития и вълнения. Такива има и Андрей Даниел, който участва в международното биенале в Кайро миналата година и това го е вдъхновило за изложбата, подредена сега в галерия-книжарница София прес – Завръщане в Египет.
Впечатленията си художникът е събрал в живопис, колажи и рисунки с акварел и пастел. Но това не е просто туристически спомен, запечатан в обикновени пейзажи с пирамиди, палми и камили. Андрей Даниел е разказал в своите работи истории, които са точно толкова шантави, колкото и древните митове на египтяните и точно толкова цветни, колкото са стенописите в техните гробници. Картините и рисунките му са пълни със знаците, които веднага свързваме с Египет. Но тук, странно защо, фараоните и застиналите по канона статуи са усмихнати, сякаш не са в музейна витрина, а в някакъв налудничав скеч. Близо до романтичния портрет на камила, фараонът на Андрей Даниел сънува 14 крави и старателно ги брои, а една пирамида се е катурнала с дъното нагоре, но стои толкова естествено в пустинния пейзаж, сякаш така е била построена преди векове. Започваш да се съмняваш в собствените си представи за Египет и да се чудиш не беше ли наистина една от знаменитите пирамиди преобърната от вятъра…