Експертът в почивките KitKat ни предизвиква да почиваме по-качествено

С най-новата си кампания любимата шоколадова марка KitKat обръща специално внимание върху необходимостта да променим начина, по който почиваме, за да бъдат почивките ни по-ефективни.

 

KitKat с основание може да нарече себе си „експерт в почивката“, защото именно почивката е в основата на посланието на марката към нейните потребители от създаването й, преди близо 90 години, до днес. Затова, когато с най-новата си кампания KitKat поставя истински важния въпрос дали умеем да почиваме качествено и какво изобщо означава качествена почивка в днешния забързан свят, си заслужава да спрем за миг и да се замислим.

Според данните от специално проучване по темата сред младата аудитория в 5 ключови световни пазара – Великобритания, Франция, Индия, Саудитска Арабия и Бразилия, 63% от запитаните твърдят, че си почиват достатъчно редовно, но в същото време приблизително същия процент хора (64%) признават, че техните почивки са неефикасни, защото не успяват да изключат съзнанието си от работа, ангажименти и стрес.

Според задълбочено изследване на група психолози, публикувано в Harvard Business Review, почивките по време на работа повишават ефективността, защото всички ние имаме ограничен ресурс от физически и психически сили, който има нужда от редовно презареждане. „Нашият систематичен преглед обаче показва, че не всички видове прекъсвания са еднакво ефективни. С други думи, има значение как се откъсвате от работа“ – коментират авторите на текста и продължават с препоръки за качествена почивка, според които по-дългата почивка не означава непременно по- добра почивка. Откъсването от работа дори само за няколко минути, но редовно (микро-почивки), може да предотврати изтощението и да повиши производителността ни. Една лека закуска, разтягане или просто да преместим очи от компютъра и да погледаме през прозореца са напълно достатъчни в по-ранните часове на деня, докато по-дългите почивки са по-полезни в късния следобед, когато умората, натрупана от работния ден, изисква повече време за презареждане. 

Препоръчително е да правим кратки микро-почивки на всеки 45 минути и 2 по-дълги почивки (40 минути обедна почивка и 15 минути следобедна). За да е истински ефективна почивката, всеки трябва да избере такава, която му харесва – активна или отпускаща, придружена от смях или в пълно мълчание, с обилен обяд или с леко похапване, с поглед, зареян към небето или оглеждащ се в очите на някой до теб… възможностите са неограничени. Важното условие е всеки да намери своя начин да изключи напълно, за да презареди качествено батериите. И да знаем, че скролването в социални медии, което според данните от проучването е най-често срещаният тип почивка за 97% от запитаните, не е качествена почивка, а напротив – води до емоционална умора.

Именно качеството на почивките е темата на забавното видео на KitKat, в което мъж в оживен офис се бори с рояк документи, заливащи го на всяка крачка, под звуците на хитовото парче на Queen „I Want to Break Free“. Младежът привлича задачите като магнит и те буквално полепват по него, без да му дадат възможност да се освободи от тях, независимо, че си е взел почивка. И така, докато на помощ не се притече „експертът“ KitKat, който в ролята на забавен гид навигира героя в света на качествената почивка.28

Сподели в: