На 23 юли 2010 е премиерата на приключенския филм "Чиракът на магьосника", със звездното участие на Никълъс Кейдж и Моника Белучи.
Walt Disney Studios, продуцентът Джери Брукхаймър и режисьорът Джон Търтълтауб – създатели на поредицата „Съкровището”, представят Чиракът на магьосника – новаторска епична романтична комедия за магьосник и неговия злочест ученик, въвлечени в епицентъра на древен конфликт между доброто и злото.
Балтазар Блейк (Никълъс Кейдж) е майстор на магията в днешен Манхатън, който се опитва да предпази града от своя вечен враг Максим Хорват (Алфред Молина). Балтазар не може да се справи сам и взема под крилото си Дейв Стътлър (Джей Баручел) – един наглед обикновен човек, който показва скрит потенциал. Магьосникът дава на своя невъзприемчив ученик няколко бързи урока за изкуството и науката на вълшебствата и двамата съюзници по неволя се опитват да отблъснат силите на злото. Дейв ще се нуждае от целия си кураж, за да оцелее, да спаси града и да спечели момичето на мечтите си, в ЧИРАКЪТ НА МАГЬОСНИКА.
Бележки:
Филмът отново обединява Никълъс Кейдж, Джери Брукхаймър и Джон Търтълтауб – звездата, продуцента и режисьора на „Съкровището” и „Съкровището: Книга на тайните”.
“Чиракът на магьосника” е седмият филм, в който Никалъс Кейдж си партнира с Джери Брукхаймър. Съвместните им продукции са: „Скалата”, „Въздушен конвой”, „Да изчезнеш за 60 секунди”, „Съкровището”, „Съкровището: Книга на тайните” и „Специален отряд 3D”.
Любопитно за костюмите на героите
За алхимията в облеклото на магическите герои разказва Майк Каплан, художник по костюмите:
“Балтазар Блейк е мистериозен и вечен”, споделя Майк Каплан. “Тъмна личност, макар че е от добрите. Виждах го като загадъчен образ, който през целия филм е с едни и същи дрехи – това е униформата му. Мислих за магьосниците и дългите им роби и реших, че вместо това трябва да е с дълъг кожен шлифер и кожен елек отдолу. Исках да има елементи от минали времена, но не свързани с определена епоха, а такива, които е събирал през вековете. Някои от тях не се виждат – огърлица с амулети от различни епохи, ключове, които може би е използвал миналия век, малки медальони с ръчно рисувани портрети на любими хора, които може би е оставил, камъни, които носят късмет, зъб от акула в малка торбичка, брошка със слънце, която носи на рамото си, гривна с кобалти.”
“Но не исках Балтазар да изглежда така, че като върви по улицата, да го гледат като извънземно”, продължава Каплан. “Наистина изглежда ексцентрично, но за стандартите на Ню Йорк е в границите на приемливото.”
Каплан облича Беки – героинята на Териса Палмър, с елегантна лекота в колежански комбинации от пуловери, анораци, панталони, шалове, блузи, поли и ботуши. Докато героят на Алфред Молина – Максим Хорват, е в стил 20-те години, когато е бил затворен в Гримхолд, затова и носи бомбе и гети.
При Моника Белучи Каплан пътува във времето. “Виждаме Моника Белучи като Вероника в няколко сцени”, обяснява Каплан. “Първо е със съвременно облекло, когато на Балтазар му се струва, че я вижда на улица в Ню Йорк, но всъщност това е измама на Хорват. Тя има два средновековни костюма – когато е на пазара с Балтазар в по-щастливи времена, и когато в нея се вселява Моргана.”
“Исках някак да отделя Вероника от Моргана, когато са в едно тяло”, продължава Каплан. “Измислих Моника Белучи да носи огледални контактни лещи, когато е обладана от Моргана.”
Екипът на Каплан изработва ръчно рисувана китайска роба за героинята, бродирани китайски ботуши, дълги нокти, метални върхове на ушите и широк нагръдник с дракон. И, подобно на други неподвижни създания в “Чиракът на магьосника”, този дракон оживява. С вълшебство, разбира се.