Един от водещите актьори от Народния театър „Иван Вазов” – Валентин Ганев, ще поднесе невероятна изненада на своята публика броени дни след Великденските празници. На 16 април 2018 г. виртуозният актьор и музикант ще изиграе 300-то представление на най-дългогодишния спектакъл на първата ни сцена – „КОНТРАБАСЪТ”. При това – пред очите на 800 зрители, които ще могат да се насладят на изпълнението му в прочутия моноспектакъл от салона на Голяма сцена.
Поради огромния интерес, който се очаква на събитието, Народният театър пуска в предварителна продажба от 27.02 – първите 100 билета за спектакъла на 16 април. Те са на цена от 15 лева, а за всеки, закупил от тях, ще има и подарък-изненада, свързан с юбилея – тениска с автограф на Валентин Ганев, посветена на 300-то представление. Всеки зрител с такъв билет ще получи при представянето му своя сувенир във вечерта на спектакъла. Билетите са в продажба на касите на театъра и онлайн.
„Контрабасът”, създаден по прочутия текст на Патрик Зюскинд, с право е наричан и от зрителите, и от критиците, един от най-добрите моноспектакли на родния Бродуей, и заслужено е носител на множество национални театрални награди, сред които “ИКАР” за режисура, участвал е в на 15 театрални фестивала. Самият Валентин Ганев е играл на сцените на Лондон, Бостън, Ню Йорк, Москва, Белград, Скопие, и е печелил награди “ИКАР” и “АСКЕЕР” за мъжка роля.
Още с премиерата му критиката оценява виртуозността на режисирания от проф. Пламен Марков спектакъл и изключителното майсторство на Валентин Ганев и го определя като истинско театрално събитие.
„Контрабасът“ е невероятният литературен дебют на Патрик Зюскинд. След него той написва все бестселъри: „Парфюмът: Историята на един убиец“, „Гълъбът“, „За любовта и смъртта“, „Три истории и едно наблюдение“… „Парфюмът“ е един от най-известните романи, писани на немски език и една от най-четените книги в света.
За „Контрабасът“, пиеса със сензационен успех в стотици европейски театри, Зюскинд казва: „Написах този текст през лятото на 1980 г. Става дума, наред с разни други неща, за съществуването на един човек в неговата малка стая. При писането се ръководех от собствения си опит, защото и аз прекарвам значителна част от живота си в стаички, които напускам с голямо усилие. Надявам се някой ден да открия толкова тясна стаичка, че да се уморя от самотата. Тогава ще напиша пиеса за двама в повечко стаи…“
Героят на Валентин Ганев е музикант, влюбен в млада оперна дива. Проблемът му е, че макар и да обича своя контрабас, той е отчаян от неговата незабележимост в оркестъра. Затворен сам в клаустрофобичното пространство на музикалната си стая, той ту се идентифицира със своя инструмент, ту се разграничава, като някъде в движението между двата полюса търси да намери себе си по начин парадоксален и комичен.