Само за две седмици трейлърът на българското анимационно фентъзи събра над 350 000 гледания в YouTube
В края на м. ноември 2015г. екипът на „Златната ябълка“ отбеляза успешната премиерана трейлъра на първата анимационна сага, базирана на българските фолклор и митология. Само за две седмици, българската и английската версии на трейлъра общо събраха над 350 000 гледания в интернет, които го превърнахав световно събитие. Българите от цял свят, не само в България, активно подкрепиха проекта – освен чрез регистрираните стотици хиляди гледанияна трейлъра в YouTube, изразиха своята съпричастност чрез многобройнисподеляния в нета, със свои отзиви и постове в подкрепа на българската каузав социалните мрежи и форуми.
„Искам да благодаря на всички приятели на „Златната ябълка“ по света, които направиха премиерата на трейлъра ни световно събитие“, споделясъздателят и Арт директор на проекта Димитър Петров. „Благодаря на страхотния екип, с който имам удоволствие да работя по този проект – главната дизайнерка Светла Радивоева, продуцентката Елена Рапонджиева, главният аниматор Станислав Цветков, техническата аниматорка Теодора Филипова и всичкиасистент аниматори, дизайнери и озвучители, без чиито труд трейлърът нямаше да стане реалност. Поздравяваммладия композитор Георги Стрезов за невероятната музика, която звуково подкрепи концепцията и визията на персонажите в трейлъра. Колегите са професионалисти на световно ниво, които дадоха всичко от себе си, за да имаме трейлър и проектът да се развива.“
Подкрепата на световната интернет аудиторияамбицира авторите да потърсятсъдействието на големи анимационни компанииза реализация на целия проект.„Златната ябълка“ вече е на етап, когато е нужнореално финансиране. Достигнатата популярност на анимационния проектнаправи възможно стартиранетонафондонабираща кампаниявkickstarter.com, чрез коятоавторите се надяват до 14.12.2015г. да съберат нужните средства за реализация напилотнияепизод от поредицата. На база резултатите от дветекампании (регистриран зрителски интерес,събрано начално финансиране), екипътна „Златната ябълка“ ще води преговори с потенциални инвеститори иразпространители. При осигурено проектно финансиране, младите аниматори на студио „Змей“ имат готовност да започнат работа веднагапо епизодите от първия сезон на сериала.
Водещи уебсайтове, отразяващи телевизионния пазар в Централна и Източна Европа, както и международния телевизионен пазар, вече публикуваха трейлъра и новини за проекта.През м.януари 2016г., по време на един от най-големите пазари за телевизионно съдържание в света в САЩ – NATPE Miami,авторите ще представят „Златната ябълка“ на филмови продуцентии дистрибутори, шефове на телевизии и мултинационални компании. В интервю за специализираното списаниеTVBIZZ Magazine, разпространявано по време на събитието, родните аниматори ще запознаят световната професионална общност с идеята на уникалния си анимационен проект. „Възможно е сериалът да бъде продаден и извън България“, усмихва се Димитър Петров.
Екипътна „Златната ябълка“благодари на медийнитепартньори (БГ радио, БНР, Дарик радио, Радио Фреш),както и на всички български медии в страната и чужбина, които отразиха премиерата на трейъра и информираха света за появата на първата анимационна сага, представяща по съвременен начин българскителегенди, традиции и обичаи.