Станаха ясни номинираните заглавия в кампанията на верига книжарници Orange „Обичам българската книга“
Номинираните заглавия от първия етап на кампанията „Обичам българската книга“ на верига книжарници Orange вече са известни. В резултат на активното участие на читателите бяха събрани хиляди предложения от цялата страна, като 40 от тях се откроиха с най-много номинации. Поради големия интерес и жанровото разнообразие, книгите бяха разпределени в четири категории – съвременна литература, класическа литература, детска литература и нехудожествена литература. Това тематично разделение дава възможност на всяко произведение да получи заслужено внимание и равностойно участие в следващия етап от инициативата, който започва на 14 май.
Сред най-посочваните заглавия се наредиха класически романи като „Бай Ганьо“, „Време разделно“ и „Тютюн“, както и някои от най-успешните ни съвременни книги като „Аз още броя дните“, „Рана“ и „Времеубежище“ на Георги Господинов – носител на престижната награда „Международен Букър“. Част от читателите посочиха и книгите, с които са направили първите си стъпки в света на литературата – „Ний врабчетата“, „Патиланско царство“ и „Ян Бибиян“. Сериозна подкрепа получиха и заглавията на създатели на съдържание в социалните мрежи като Изабел Овчарова и Слави Панайотов, които успешно се утвърждават и като автори. Изброените примери са само част от номинираните книги – пълният списък може да бъде разгледан тук.
Първият етап от кампанията, в който читателите свободно номинираха своите любими български книги, приключи на 10 май. Сега фокусът се насочва към гласуването, което ще се проведе от 14 до 22 май. През този период всеки ще може да даде своя вот за предпочитаните заглавия в една или повече от четирите категории чрез специалната лендинг страница на сайта на Orange. Всяка категория ще излъчи по един победител, а четирите най-обичани книги ще бъдат обявени на 24 май – Деня на българската просвета и култура и на славянската писменост.
С инициативата „Обичам българската книга“ Orange има за цел да открои книгите, които вълнуват читателите днес, и да насърчи активен интерес към българската литература. Кампанията поставя фокус върху съвременната роля на книгата като източник на знание, културна идентичност и лична перспектива.