Universal music group (UMG) обяви намеренията си да купи V2 music group

Universal Music Group (UMG), водещата световна музикална компания, обяви, че възнамерява да присъедини към голямото семейство и V2 Music Group, Ltd, което включва V2 Records, водеща независима музикална компания. Все още не са финализирани преговорите по сделката.

В изявлението, Lucian Grainge, президент и генерален мениджър на Universal Music International (UMGI), каза: “V2 е пионер в индипендънт музиката с разнообразен каталог от артисти в много жанрове. И затова V2 са комплимент към нашия съществуващ бизнес. Имайки пред вид нашия опит в популяризирането на артистите ни и в дигиталната сфера, сега вероятно ще оптимизираме възможностите за този каталог дори повече.”

Като един от най-динамичните европейски лейбъли, V2 е дом на музиканти с мултиплатинени продажби като Stereophonics, Пол Уелър, Изабел Буле и Хенри Салвадор. В допълнение V2 притежава и управлява Co-Operative Music, своя вътрешна лицензираща компания, която включва инди лейбъли като Bella Union, City Slang и Wichita Recordings, и съответно артисти като Bloc Party, Peter Bjorn and John, и Go Team!.

За Universal Music Group

Universal Music Group е водещата световна музикална компания със свои собствени офиси или лицензианти в 77 държави. Част от бизнеса й е и Universal Music Publishing Group, най-голямата в индустрията пъблишинг компания.



Universal Music Group
включва звукозаписни лейбъли като Decca Music Group, Deutsche Gramophone, Interscope Geffen A&M Records, Geffen Records, Island Def Jam Music Group, Lost Highway Records, MCA Nashville, Mercury Nashville, Mercury Records, Philips, Polydor Records, Universal Music Latino, Universal Motown Records Group, Universal South Records и Verve Music Group, както и множество лейбъли, притежавани или разпространявани от филиали на компанията по целия свят. The Universal Music Group притежава най-големия каталог в музикалната индустрия, който се маркетира през две различни дивизии: Universal Music Enterprises (за САЩ) и Universal Strategic Marketing (извън САЩ). Universal Music Group също така включва eLabs, дивизия за нова медиа и технологии, както и Universal Music Mobile.

Universal Music Group е част от Vivendi, световна компания за медии и комуникации.