Премиера на SOS, любов! по Бегбеде, във Варна

Спектакълът SOS, любов! по мотиви от творчеството на Фредерик Бегбеде ще се играе за трети път (след предствленията на 18 и 19 септември  ) и на 21 септември, от 19 ч., в Арт зона "На тъмно" (ул.Стефан Стамболов" 2).

сценичен вариант Елица Матеева
видео (камера и монтаж) Нено Белчев
дефицит на оригинална музика Елица Матеева
движенческа партитура Стела Филипова
постановка Елица Матеева

в мултимедията участват: Стела Филипова, Сава Попов и Елица Матеева

Спектакълът е осъществен с подкрепата на Община Варна, "Варна – територия на творчеството", Сдружение за международен културен мениджмънт "Морско синьо", АРТ ЗОНА "НА ТЪМНО" .

За автора:

Фредерик Бегбеде (21 септември 1965 г.) произлиза от богата, буржоазна френска фамилия и прекарва детството си в замък. Възпитаник е на престижните лицеи Монтен и Луи-льо-Гран. По-късно изучава политически науки в Париж. Приключва своето образование с диплома по маркетинг в специализирано училище за журналистика и комуникации. Публикува първия си роман през 1990 г. „Мемоари на един откачен младеж” (Mémoires d’un jeune homme dérangé). В професионален план става член на рекламна агенция в Париж. Работи паралелно като литературен критик в големи френски списания (Elle, Paris Match, VSD, Voici) и в парижкия кабелен канал Paris Première.

През 1994-а издава втория си роман „Почивка в кома” (Vacances dans le coma). Същата година създава литературната награда le prix de Flore (наградата Флор) по името на известно кафене. С нея се удостояват известни съвременни франкофонски писатели. Сред отличените са Мишел Уелбек (1996 г.) и Амели Нотомб (2007 г.). През 1997 г. романът „Любовта трае три години”завършва цикъла за героя Марк Мароние (Marc Marronnier). Бегбеде прави своя режисьорски дебют в киното през 2011г с екранизация на романа "Любовта трае три години" през 2011 г.  През 2012 излиза сборникът с новели „Разкази под екстази”. „9.99 лв.” е продаден в повече от 380 000 екземпляра по света.

В Sos, любов! участват автори от различни сфери на изкуството (визуални изкуства-Нено Белчев, театър-Пламен Димитров, танцово изкуство-Стела Филипова и Сава Попов.) Поставих задачи на хореограф и на видеоартист: заснехме под формата на клипове танцова партитура, с която да обогатим езика на спектакъла. Най-сложната част от работата ми с текста бе: изработването на общ код-минималистичен жест, интегриран към действието на актьора.

С актьора Пламен Димитров установихме единомислие-подходът към цикличността наречена от нас "първа, втора и трета година на любовното чувство", трябваше да се разгърне като обсесивен синдром. Как се играе обсесия, в която централният персонаж е писател? Писателите сякаш живеят повече в света на фантазиите си, отколкото в света на реалното? Трябваше да открием език, коментиращ цикличността в битието. Организирахме си кратък лекторски курс, свързан с творчеството на Пина Бауш, която трансформира жестовете в специален наратив. Разбрахме, че трябва да преработим обикновени битови движения в знак. Търсихме версии на жеста "пиша", "откривам", "виждам", "мълча", "обичам"… Чрез минималистични телесни жестове-знаци, изследвахме цикличността на любовния дискурс.С движение, слово, мултимедия катализираме цикличността на любовното чувство, защото въпреки, че живеем в общество на самотници има надежда за любовта.

Тест: Елица Матеева