Премиера на книгата "Маверик" на Рикардо Семлер

Жанет 45 и Onda Coffee Break представят "Маверик", най-продаваната нехудожествена книга в Бразилия за всички времена. Премиерата ще се състои на 19 май 2011 (четвъртък), от 19:00 часа в Onda Coffee Break, на ул. Бачо Киро 28-30, гр. София.

Представят:

Любо Ноков (Хармоника, gorichka.bg)
Райчо Станев (оформител)
Манол Пейков (издател)

„Това не е учебник по бизнес. Това е книга, посветена на работата, в която се дават идеи какво може дасе направи, за да я вършим по-добре. Тя разказва историята на компания, наречена Семко, която успява хем да печели, хем да прави живота на работниците и служителите си по-добър. Някои наричат Семко чудата лаборатория, управлявана от шепа дръзки бунтари. Това не било истинският свят, твърдят, а Бразилия. Вече съм чувал какви ли не доказателства – стигнали сме прекалено далеч, развивали сме се прекалено бързо, прекалено сме големи, прекалено сме малки, прекалено сме технологизирани, не сме доста-
тъчно технологизирани.
Но има и хора – навярно по-впечатлителни и почувствителни, но също и по-широко скроени, – коитоще прозрат в историята на тази несъмнено необичайна компания и нейния персонал нов начин на корпоративно управление. Той не е социалистически, както твърдят някои от нашите критици. Не е и чисто капиталистически. Просто е нов начин. Трети начин. По-човечен, основан на повече доверие, по-продуктивен и въодушевяващ и при всички положения по-удовлетворителен.“
Рикардо Семлер

За автора

Рикардо Семлер (роден през 1959 г. в Сао Пауло) е изпълнителен директор и мажоритарен собственик на Семко, бразилска компания, станала известна с радикалната си форма на индустриална демокрация и корпоративна реорганизация. Откакто поема фирмата, нейните приходи нарастват от 4 милиона щатски долара през 1982 г. на 212 милиона щатски долара през 2003 г. Иновативната му политика за управление на бизнеса привлича всеобщо внимание и добива световна известност. Списание Тайм го включва в списъка си на 100-те млади лидери за 1994 г. Обявен е за бизнесмен на годината в Бразилия за 1990 и 1992 г., а латиноамериканското издание на Уолстрийт джърнъл го провъзгласява за бизнесмен на годината на Латинска Америка за 1990 г.
Бразилското издание на „Маверик“ (с оригинално заглавие „Да преобърнеш собствената си маса“) е най-продаваната нехудожествена книга в Бразилия за всички времена.
„Целта на работата не е да прави пари“, казва Семлер. „Целта на работата е да дава на работниците – както на бачкьорите, така и на мениджърите – чувство за удовлетвореност от живота.“

Отзиви

„Начинът, по който Рикардо Семлер управлява компанията си е невъзможен; само дето работи, и то работи прекрасно за всички. Обожавам тази книга. Тя възкреси вярата ми в човешките същества и упованието ми в бизнеса.“
Чарлз Хенди, мениджмънт гуру, член на Thinkers 50

„Това е без никакво съмнение най-добрата и най-важната книга по темата за лидерството, която някога съм имал удоволствието да прочета.“
Алегзандър Керулф, бизнес консултант и автор на бестселъра Happy Hour Is 9 to 5

„Какво прави една компания успешна? По един задъхан, почти момчешки начин, Семлер ни разказва как трансформира един традиционно структуриран бизнес, като премахва – съвсем буквално – всички стени и правила. Семлер ни превежда през трудните стъпки на тази метаморфоза, довела до създаването на съвещателна демокрация, при която работниците сами си определят заплатите и работното време и гласуват при избора на мениджър.“
Барбара Джейкъбс, Booklist

„Хипнотизиращо четиво за това как собственикът на един от цветущите индустриални комплекси в Бразилия намира спасение за бизнеса си посред бушуваща инфлация като предава контрола на своето предприятие на работниците си . . . и го превежда от ръба на банкрута до продажби в размер на 30 милиона щатски долара.“
Chicago Tribune

„Галопиращо повествование . . . една история за завръщане към славата, която се чете все едно четеш сценария на Роки.“
Washington Post