НАТФИЗ завършва театралния сезон

НАТФИЗ е готов да закрие успешния за Академията сезон с последни представления. След като приключи националното турне на НАТФИЗ в страната мина и 36-часовият театрален и кино маратон, дойде ред за последните представления на завършващите актьори от випуск 2008 / 2009 на театралната Академия. В седмицата от 19-ти до 23-ти май те ще изиграят последните си представления на сцената на Учебния театър, а на 23-ти май в 10ч. Ректорът на Академията проф. д-р Станислав Семерджиев ще им връчи и дипломите за завършени професионални актьори.

Програма на последните представления в НАТФИЗ за този сезон:

19 май от 19.30 ч. – „Пухеният” от Мартин МакДона

20 май от 19.00 ч. – „Едмонд” от Дейвид Мамет

21 май от 19.00 ч. – „Истории от старата България”

22 май от 19.00 ч. – „Клас” от Илмар Рааг

22 май от 19.30 ч. – „Пухеният” от Мартин МакДона

23 май от 19.00 ч. – „Мрежата”

23 май от 19.30 ч. – „Белградска трилогия” от Биляна Сръблянович

Билетите са по 4 лв.

Първият спектакъл е „Едмонд” от Дейвид Мамет, автор носител на Пулицър, Тони, номиниран за Златен глобус и Оскар. В „Едмонд” се разказва за един чувствителен човек взел решение да направи драстична крачка в своя живот. Той, Едмонд, напуска своя дом и прави това, подмамен от хипотетичния рай, очакващ го по широкия свят.

„Едмонд”, е история за обикновения човек, който желае да разчупи маската на пропитата с меркантилност и егоизъм лъжлива реалност в сивото ни ежедневие и привидно спокойното ни съществуване.

 За следващата пиеса „Клас” от Илмар Рааг по едноимения естонски филм по действителен случай може да се говори много и предполагам пак няма да е достатъчно. За този спектакъл, копродукция между НАТФИЗ и „Модерен театър”, режисьорът доц. Ивайло Христов казва: „Историята в пиесата "Клас" е ужасяваща, да, но още по-ужасни са причините, които правят възможни подобни истории. Темата за насилието е може би една от най-коментираните теми днес, изписани са тонове мастило за генезиса, причините и следствията, които водят до насилие в нашето модерно общество. Но! … Анализирайки текста открих още един виновник, за който никой никога не беше написал и думичка. И този виновник съм АЗ! Аз, със своята ангажираност, с умората вечерно време, с дежурния въпрос: "Как мина в училище?"и дори не чувам отговора, защото съм се зазяпал в тъпия телевизор, с парното, с тока… И така ден след ден, година след година… Докато разбера, че моите деца са пораснали, че имат свой живот, свои интереси, а аз не знам нищо за тях. С други думи, АЗ не познавам собствените си деца! С този спектакъл искам отново да се запозная с тях и да им кажа:  Ако можете, простете ми !”

Следващата постановка отново на доц. Христов, но този път от сръбския драматург Биляна Сръблянович, „Белградска трилогия”, отново провокира зрителя да си зададе конкретни въпроси. За тях режисьорът споделя „В  пиесата “Белградска трилогия” Биляна Сръблянович разказва три истории, които се случват в едно и също време на три различни континента в Прага, Сидни и Лос Анжелис. И в трите истории драматичното и комичното майсторски са преплетени от авторката, което прави пиесата жива, истинска и неочаквана като самия живот. Героите са млади, интелигентни хора, които по различни социални, политически и икономически причини са напуснали родното си място и са тръгнали по широкия свят да търсят своето малко, лично щастие.

Какво по-естествено за младия учител от това да е влюбен!? И какво по-ужасно от това любовта да е невъзможна!? Заповядайте в салона на „сцена 47” на 22 май от 19.30ч.