Музикална програма на Международния фестивал за късометражно кино „В двореца” в Балчик

За пръв път тази година Международният фестивал за късометражно кино „В двореца” ще озвучи всички седем нощи със селектирана музикална програма.
Плажни ритми, хаус, кросоувър и експериментален звук от Zuco 103 и Акага на живо ще допълват звука на вълните, който, извън фестивала, остава единствен на мястото, където ще бъде разположена сцената – на самия плаж под Двореца.

Zuco 103, които са известни със своята любов към темпераментната българска публика, идват, привлечени от морето и още повече от факта, че ще имат възможността на свой ред да чуят и видят много нашумели български банди накуп. Някои от тях, които вече са потвърдили участие, са Акага, Блуба Лу, Лепра ДеЛукс, Фючър Шок и Паникан Уайаскър. Очаква се още чуждестранни и български групи да потвърдят участие, но засега организаторите ги пазят в тайна. „Няма нужда да правим сензации с гръмки музикални имена толкова рано преди фестивала.”, коментира директорът на фестивала Цанко Василев, „Все пак нека не забравяме, че основният фокус е киното, а там присъствието на звезди е внушително”.

Председател на основното жури тази година е легендарният продуцент Санфорд (Санди) Либерсън. Санди започва да работи като филмов агент в Лос Анджелис, Рим и Лондон. Сред най-известните му клиенти са Серджо Леоне, Ричард Харис, Питър Селърс, Линдзи Андерсън, Ролинг Стоунс и др.
През 1977 г. той става президент на 20th Century Fox. Под негов надзор са създадени филми като „Междузвездни войни: Империята отвръща на удара” на режисьора Джордж Лукас, „1900”, „Луна” и „Трагедията на шута” на Бернардо Бертолучи, „Пришелецът” на Ридли Скот, „Кагемуша” на режисьора Акира Куросава и др. От 1989 до 1993 г. е президент на Metro–Goldwyn–Mayer и участва в създаването на редица филми, сред които „Телма и Луис” на режисьора Ридли Скот, „Не без дъщеря ми” на Браян Гилбърд, и др. Други мега продукции в биографията му са „Имало едно време в Америка” на Серджо Леоне и „P.O.V.” – концертен филм на Питър Гейбриъл с изпълнителен продуцент Мартин Скорсезе, „Блейд Рънър” – отново на режисьора Ридли Скот, “Flesh and Blood” – първият филм на Пол Верховен, финансиран с американски пари, както и отличеният с три Оскара „Стая с изглед” на Джеймс Айвъри, и др.

Друг член на журито ще бъде операторът на филма „Брат”, руснакът Сергей Астахов. Той е носител на множество престижни награди, сред които наградата "BAFTA" (The British Academy of Film & Television Arts) за операторско майсторство за филма "Престъплението на вълка", както и „Златна камера” от Международния кинофестивал в Македония за „Брат”.
През 1998  и 2002 г. получава наградата „Златен Овен” на руската филмова критика за операторско майсторство за филмите „За особняците и хората” и
„Война”. Роден е през 1953 г.

„В Двореца” е международен фестивал за професионални късометражни филми, непоказвани досега в България и с дължина до 45 минути. Това е първият фестивал за късометражно кино в България, финансиран от Програма МЕДИА на Европейския съюз. Мисията на международния фестивал за късометражно кино „В Двореца” е да промотира професионалната късометражна продукция, да окуражи междукултурното сътрудничество и да популяризира водещите международни тенденции в полето на късометражното кино и аудиовизуална култура. В основата е състезателната програма, която включва шест секции и представя 200 селектирани филма от цял свят. Другата водеща дейност е образователната програма, която се състои от разнообразни модули, като майсторски класове, уъркшопи и семинари и синьо училище за студенти.
Третата е свързана с професионални срещи на индустрията, която спомага за установяване на контакти и комуникация между различни професионалисти и става база за бъдещи сътрудничества.

Тази година състезателните програми са шест: основна международна програма с категории за игрален, документален и анимационен филм; телевизионна програма с категории за игрален, документален и анимационен филм; рекламно видео и филми музикално видео; студентски филми с категории за игрален, документален и анимационен филм; програма „In Between“ за хибридни форми и формати.

Краен срок за приемане на чуждестранни филми беше 15 април, а за българските остава 15 май. Към момента са получени повече от 4000 филма от цял свят (за сравнение миналогодишният брой е 1600 филма от 72 държави).