Мира Кацарова тръгва на лятно турне

Проектът The New Standards, чиято премиера беше през март, продължава с три летни концерта на открито. Как звучат песните на Ейми Уайнхаус или Майкъл Джексън в стилистиката на джаза може да чуете на 13 юли в клуб „Ментол“ на Варненския централен плаж, на 14 юли в прекрасната градина на клуб Мишел в Созопол и на 20 юли в най-пулсиращата част от град Пловдив – Капана, където на сцена „Ядрото“ ще представим The New Standards.

В програмата намират място Teardrop на Massive Attack, Use Somebody на Kings Of Leon, Imagine на Джон Ленън, Human Nature на Майкъл Джексън, Exit Music на Radiohead, Kiss me на Sixpence None The Richer, Ironic на Аланис Морисет, Big Yellow Taxi и Both Sides Now на Джони Мичъл, Love Is A Losing Game на Ейми Уайнхаус, Practical Arrangement на Стинг и I wish на Стиви Уондър.

Мира споделя за своя проект: „За джаз стандарти се говори още през 30-те години на миналия век, когато песни и фрагменти от мюзикъли стават толкова популярни и обичани, че джаз артистите решават да ги интерпретират отново и отново в най-различни версии. През годините списъкът с джаз стандарти се обогатява и променя, като през различните десетилетия авторите им не са само джаз композитори.

И все пак сред най-прочутите са Гершуин, Коул Портър, Хенри Манчини, по-късно – Майлс Дейвис, Дейв Брубек, Дизи Гилеспи, Телониъс Монк и други. Тези пиеси се превръщат в най-съществена част в репертоара на джазмените, които ги използват за основен интерпретационен и импровизационен материал. Появяват се т. н. The Great American Songbook и The Real Book с ноти и акорди на колекции от тези произведения.

През 1995 г. се появява албумът на Хърби Хенкок „The New Standard“ с ясното послание, че съвременната поп и рок музика вече е достатъчно богата на смислени и красиви музикални теми, които могат бъдат препрочетени по нов начин, в традицията на джаза или още по-модерно, така че да са достойно продължение на джаз стандартите. “Новите стандарти“ звучат и по нов начин, претворени от джаз музиканти в различен хармоничен и ритмически контекст“.