Майстори от Шаолин гостуват в София и Варна

Продуцентска компания АРТ БГ представя „Шаолин и У Дан -другото лице на Китай“  – новаторски спектакъл, базиран на философията на Чан (Дзен) будизма и впечатляващите бойни техники и медитация на майсторите от Шаолин и У Дан.

Шоуто на китайските монаси ще могат да наблюдават зрителите в София и Варна, съответно на 2 февруари в зала 1 на НДК и на 4 февруари в Дворец на културата и спорта.

„Шаолин и У Дан – другото лице на Китай“ е своеобразен разказ за огромната сила на духа. Два часа, изпълнени с динамиката на Кун Фу, в която 15 майстори изпълняват свръхчовешки упражнения и не изпитват никаква болка. Една впечатляваща проява на идеална хармония между дух и тяло.

С музика на живо в изпълнение на дамския оркестър „Ин Ян“  и 15 актьора в ролята на майстори на бойните изкуства, спектакълът се радва на голяма популярност сред публиката по целия свят и е бурно приветстван от критиката. Това нетрадиционно шоу представя на сцената бойната традиция на китайските предци, придружено с антични музикални инструменти със съвременни елементи, мултимедиа и оригинални светлинни ефекти. Сюжетът проследява живота на един майстор като в действителност е пресъздадена житейската история на будисткия монах.

В спектакъла „Шао Лин и У Дан – Другото лице на Китай“ ще видим един майстор на Ци Гун, двама млади ученици и 12 майстори на Шаолин и У Дан. Сценарият разкрива класическите елементи на Кун Фу, удивителните упражнения по Твърд Ци Гун  и основополагащите елементи на колективните упражнения по борба с класически оръжия.

Билетите за спектакъла вече са в продажба и могат да бъдат намерени в партньорската мрежа на Eventim, в магазини Германос, Пикадили, М Свят, както и онлайн на Eventim.bg на цени между 20 и 50 лв.

Шао Лин и У Дан

Това са имената на две от трите основни школи в развитието на китайското бойно изкуство У Шу, известно повече като Кун Фу. Красотата и изяществото на спектакъла „Шао Лин и У Дан – другото лице на Китай“ се дължи на невероятното съчетание основните две направления на китайското бойно изкуство У Шу – твърдите и изящни движения на Шао Лин – ските монаси-бойци и плавните и хармонични движения на монасита от  планината У Дан. На твърдото начало Ян и на мекото мачало Ин.

Шао Лин

Наименованието Шао Лин идва от името на будисткият манастир „Шао Лин Съ” (Манастирът на Младата гора) в провинция Хънан. Това е люлката на северните направления в У Шу, тоест на по-твърдите стилове, които са се оформили като семейство. Те са изградени на базата на Чан (Дзен) будизма, чрез различни медитативни практики и сериозни физически упражнения за контрол на тялото и на вътрешната енергия.

Началото на заниманията започва с пристигането от Индия в манастира на будисткият монах Бодхидхарма, известен в Китай, като „Да Мо”. Той видял че монасите били в недобро здравословно състояние и създал специално за тях, след 9 годишна медитация в близка пещера,  два комплекса упражнения „И Дзин Дзин” (Трактат за промяна на мускулите и сухожилията) и „Сисуй Дзин” (Трактат за промиване на костният мозък). Те положили основата на по нататъшната работа на монасите, укрепило телата и духа им.

Оттогава монасите се задълбочават в медитацията и се захващат със здрави тренировки, благодарение на които постигат невероятни физически постижения. Те обаче никога не се представят просто като бойци или обикновени войници, а възприемат своите способности като част от учението.

Целта винаги е била и продължава да бъде контрол на енергията Ци, която преминава през тялото. Този контрол прави възможно устойчивостта към болка и не е странно, че монасите чупят железни летви в главите си или дънери в телата си без да оставят следи.Тези упражнения не представляват изход само по себе си ,а единствено подлагат на изпитание духовната и телесна сила.

У Дан

Наименованието на школата У Дан идва от планината У Дан, където са разположени множество манастири, които за разлика от Шао Лин са даоски, тоест са последователи на философията на Дао, формулирана от древният мъдрец и философ Лао Дзъ в своят труд „Дао Дъ Дзин” (Книга за Пътя и Нравствеността). Тази фолософия е изградена на базата на теорията за двете противоположни и взаимно допълващи се начала  „Ин и Ян” , на Теорията за Петте Първоелемента (У Син) – Огън, Земя, Метал, Вода и Дърво и на възприемането на Вселената, като „Тай Чи” (Велик Предел). Стиловете от това „У Дан – ско” направление се характеризират предимно с вътрешната работа с енергията Ци, наречена „Ней Гун”. Движенията са бавни, хармонични и плавни, като се съчетават с бавно и рамномерно дишане и вътрешна концентрация.   

С времето тези два центъра заедно с третият, наречен Ъ Мей, се оформят освен като огнища за развитието на У Шу, така и като духовно центрове, привличащи множество почитатели от цял сват.