„Майстори на камерната музика” – "La Belle epoque de la Harpe"

„Майстори на камерната музика”
LA BELLE EPOQUE DE LA HARPE

Андраш Адорян, флейта
Огнян Константинов, виола
Сузана Клинчарова, арфа
Стоимен Пеев, цигулка
Христо Танев, виолончело

Концертът се посвещава на паметта на
Вера Панова и Евгени Клинчаров

4 юни, (вторник), зала 9 на НДК,
19.00 часа

Програма

Клод Дебюси
ТРИО СОНАТА
за флейта, виола и арфа
Pastorale
Interlude
Finale

М. Равел – Салседо
ТРИО

Алберт Русел
КВИНТЕТ

АРФА, ФЛЕЙТА и СТРУННИ

Най-нежната комбинация от музикални тембри в концерта с френска музика на 4 юни в зала 9 на НДК!
В изпълнение на световния флейтист Андраш Адорян, неуморната Сузана Клинчарова, Стоимен Пеев – цигулка, Огнян Константинов виола и Христо Танев – виолончело, ще чуете искрящите като шампанско произведения на Дебюси, Равел и Албер Русел.
Това е къс от един дългосрочен звукозаписен проект на живеещата в Ню Йорк и Париж наша арфистка – "La Belle epoque de la Harpe", който е своеобразна антология на арфови творби от френски композитори от началото на ХХ век. Това са пиеси, които поставят основата на съвременния концертен арфов репертоар и със своята значимост и далновидност по отношение на изразните средства превръщат този преломен период от  "La harpe de la Belle epoque"  в "La Belle epoque de la harpe".
Проектът е развит в три части: първи диск със солови пиеси от Форе, Сен-Санс, Капле, Пиерне, Русел и Турние; вторият е с пиеси за арфа и оркестър от Равел, Дебюси и Капле; и последният е за камерна музика с арфа. Този трети дял от проекта, представен сега на фестивала "Софийски музикални седмици",  включва квинтет от Русел, трио от Равел-Салседо и една от последните творби на Дебюси – трио соната. За нея той пише на приятеля си Капле: "…намирам най-после звучения, към които съм се стремял…, сякаш не са написани…".

Андраш Адорян
Ро ден е в Будапеща, израства в Копенхаген, а от 1974 живее в Мюнхен. Завършва музикалното си образование под ръководството на Орел Николе и Жан-Пиер Рампал.
След като печели две международни награди през 1968 – в Копенхаген (наградата „Якоб Гейд”) и на Международния конкурс за флейтисти в Монтрьо, А. Адорян е удостоен с Premier Grand Prix на Международния конкурс за флейтисти в Париж през 1971. С това започва международната му кариера като солист, който концертира с най-добрите камерни и симфонични оркестри по цял свят. В периода 1970-1987 той е първи флейтист на известни симфонични оркестри в Стокхолм, Кьолн, Баден-Баден и Мюнхен. От 1996 преподава във Висшето музикално училище в Мюнхен.Адорян участва с успех на много фестивали. Освен традиционния флейтов репертоар, той изпълнява преоткрити творби, както и композиции от съвременни автори, които пишат специално за него. Многобройните записи, повече от 100, и издадените компактдискове са доказателство за изключителното изпълнителско майсторство на Андраш Адорян.

Сузана Клинчарова

Разностранната международна концертна дейност на Сузана Клинчарова я отвежда на най-известните световни сцени: Карнеги Хол, Симфони Спейс, Гаво, Радио Франс, Токио Бунка Кайкан и я представя като солист на оркестри от величината на Токио Метрополитан Симфони, Камерен оркестър на Сан Франциско, Софийска филхармония и СО на БНР, Националния оркестър на Белгия и много други. Тя е високо ценена за качеството на нейното изпълнение, както и за обширния репертоар от концерти за арфа и оркестър.
Родена в София, Сузана Клинчарова живее в Париж и в НюЙорк. Получава образованието в родния си град, в Брюксел и в Париж. Нейни професори са Сузана Милдониан и Пиер Жаме, при когото специализира френска музика. Преподава като професор по арфа в консерваторията в Ньои, Париж. Води майсторски класове в Европа и САЩ (NYU, Консерваторията в Бостон, Университета в Тел Авив, Москва, Санкт Петерсбург, Париж, НБУ). Член е на журита на най-престижните международин арфови конкурси, между които този в Израел. Сузана Клинчарова има принос в издирването и транскрипциите на пиеси за арфа. Горещ поддръжник на съвременната музика, тя изпълнява за първи път редица творби, много от тях написани за нея. Интересът й към съвременния джаз се въплъщава в дуо със Стийв Лейси, на многократни концерти в Радио Франс и и програми за френската телевизия. 
Звукозаписната и дейност включва, наред със соловите и камерни произведения, повече от двайсет концерта и концертни пиеси за арфа и оркестър, издавани редовно от световни фирми. Най-новият проект, антология на френската музика за арфа “La Belle Epoque de La Harpe” е в процес на запис, като първият компактдиск от поредицата е вече издаден през 2012 година

Стоимен Пеев

Роден във Варна.Започва да свири на цигулка на единадесетгодишна възраст. Изнася първия си самостоятелен концерт на 14 години. Зъвършва НУИ „Добри Христов”в родния си град в класа на Антоанета Илиева.Спемчелва редица отличия от национални и международин конкурси между които „Д. Христов” – Варна, „Св. Обретенов” – Провадия, „Недялка Симеонв ова”- Хасково. В тезигодини свири като солист и оркестрант въ Wiener Konzerthaus, изявява се като солист на Варенска и Шуменска филхармонии. През 2007 започва обучението си в НМА „Проф. П. Владигеров”- София в класа на проф. Гинка Гичкова. По време на следването е солист на Софийска филхармония и други наши оркестри. Редовен член и водач на втори цигулки на Камерен ансамъл „Софийски солисти”. Печели награди от международните конкурси „Емил Камиларов”- София и „Панчо Владигеров” – Шумен. Участва в концерти в Русия, Холандия, Австрия, Алжир и и Италия.

Огнян Константинов

Възпитаник на НМУ „Л. Пипков” завършва като ученик по виола на Борис Абаджиев, по камерна музика на доц. Георгита Бояджиева. От 1986 до 1990 е студент в НМА „П. Владигеров”, по виола на проф. Александър Нейнски и по камерна музика на проф. Димо Димов и проф. Димитър Козев. През 1983 и 1989 е носител на първи награди от фестивала „Стефан Сугарев”. Бил е солист-водач в Симфоничния оркестър на БНР. От 1993 е солист-виолист на камерния ансамбъл „Софийски солисти”. От 2005 е член на струнен квартет „Димов”. Като солист и камерен изпълнител концертира на всички значими фестивали у нас, както и в Германия, Италия, Швейцария, Испания, Япония. Заедно с популярни произведения като „Концерт за виола” от Телеман и „Симфония-концертанте” от Моцарт, изпълнява и по-рядко звучащите от концертната сцена „Бранденбургски концерт” №6 на Й.С.Бах, „Траурна музика” от Хиндемит, „Сюита в старинен стил” и „Камерна симфония” на А. Шнитке, „Кадиш” от Марк Копитман (българска премиера). Реализирал е редица записи за БНР, БНТ, и чужди звукозаписни компании.

Христо Танев

Възпитаник е на НМУ„Л. Пипков” и на НМА, София. Сред преподавателите му там са Константин Попов, Светослав Манолов и Димитър Козев. През 1992 Танев получава магистърска степен от Джулиард Скуул в Ню Йорк, където учи виолончело при Зара Нелсова и камерна музика при Самюел Роудс от Джулиард квартет, както и при Сиймор Липкин, Феликс Галимир, Лилиан Фукс и Джонатан Фелдман. Христо Танев е бил солист на повечето големи български оркестри и водещи фестивали в страната. Концертирал е в Германия, Испания, Русия, САЩ, Турция и Словакия. Има записи за БНР, БНТ, bTV и наши звукозаписни фирми. От 1994 е концертмайстор на оркестъра на БНР, а също така е челист в Квартет „Димов” и преподавател в НМА и НБУ.