Започва националната кампания „Културата Онлайн – уеб технологиите в подкрепа на българската култура“

Дигитална агенция eDesign стартира националната кампания „Културата Онлайн – уеб технологиите в подкрепа на българската култура“. Инициативата си поставя за цел да подобри видимостта в интернет на значими за България културни институции и паметници, които не разполагат със сериозен бюджети, но същевременно имат голямо значение за националната идентичност на страната. Ще могат да вземат участие музеи, художествени галерии, театри, библиотеки и читалища, къщи – музеи, концертни зали, музикални ансамбли и други значими културни обекти и организации. Основната цел е да се помогне на българската култура, да изпъкне в интернет и да стане по-видима както в България, така и в чужбина. Хостинг партньор на кампанията ще бъде СуперХостинг.БГ.

„През последните години все по-често се среща мнението, че навлизането на новите техонлогии е за сметка на забравянето на традициите ни и изоставянето на значими за България културни и исторически паметници. Нашето желание е да покажем, че всъщност такова противопоставяне между иновациите и традициите не съществува. Най-силните нации в света са онези, които обръщат еднакво голямо внимание както на своите културни ценности, така и на своето технологично развитие и за които културата не е просто една традиция от миналото, а важна част от съвременния облик на обществото. Затова и ние сме убедени, че българската култура може да спечели много от по-доброто си позициониране в интернет, да привлече нови почитатели от България и от чужбина“ – обясни Георги Костов, управляващ съдружник на eDesign.

В рамките на кампанията ще бъде избрана чрез конкурс една българска културна институция, на която ще бъде изграден модерен уебсайт на стойност до 10 000 евро, а всички останали участници ще получат безплатен хостинг, както и други поощрителни награди от eDesign. Надпреварата ще бъде отворена за всички желаещи организации (държавни, юридически лица с нестопанска цел, в обществена полза, както и физически лица). Участниците могат да кандидатстват сами, както и да бъдат предложени от всеки български гражданин. Победителят ще бъде избран чрез сложна система, включваща с еднаква тежест гласуването на публиката и решението на жури от специалисти в сферата на информационните технологии и на културата, както и журналисти.

„Качественото присъствие в глобалната мрежа е от особено важно значение за този тип организации, но същевременно ние съзнаваме, че много от тях са сред най-потърпевшите от икономическата криза и затягането на бюджетите през последните години. Затова и решихме да поставим началото на тази кампания, като се надяваме тя да продължи да се развива през годините и в бъдеще към нея да се присъединят и други български фирми. Целта ни е да поставим началото на една дългосрочна инициатива, която да обедини в бъдеще повече технологични компании и да помогне за по-голямата разпознаваемост на българското културно наследство в глобалната мрежа.“ – добави Георги Костов.

Желаещите да се включват в конкурса трябва да изпратят своите кандидатури на електронен адрес join@coolture.info. не по-късно от 27 юни 2013 г., включително. В свободен текст те трябва да представят накратко своята организация и да обяснят, защо имат нужда от нов уебсайт. След получаването на имейла, те ще получат писмо от представител на организаторите, потвърждаващо че са допуснати за участие в конкурса. Гласуването ще се осъществи през юли и август, а победителят ще бъде официално обявен през септември.

Всеки гражданин или група от граждани може да предложи предпочитана от него / тях културна институция, паметник или съвременен български артист на електронен адрес info@coolture.info. Организаторите ще се свържат с представители на съответната организация и след тяхното потвърждение, тя ще бъде включена в конкурса.

Повече информация за националната кампания „Културата Онлайн – уеб технологиите в подкрепа на българските традиции“ е достъпна на адрес: coolture.info