Зад огледалото“ – на сцената на Театър Българска Армия“

Александра Василева – в ролята на придворната дама графиня Брюс, образована и пресметлива красавица, "дегустира" фаворитите на руската императрица Екатерина Велика (Радосвета Василева) по нейна заповед в спектакъла "Зад огледалото" на сцената на Театър Българска армия.

Постановката по пиесата на нашумялата руска авторка Елена Грьомина е дипломна работа на Весела Василева от класа на проф. Маргарита Младенова в НАТФИЗ.

Документалната "царска пиеса" не се занимава с всичките 16 фаворити от мъжки пол, които Екатерина Велика е имала в двореца си в продължение на 13 години. Авторката разказва за "любовното назначение" на красивия, беден поручик Александър Ланской, за петгодишната му "служба в спалнята" на императрицата и за  последвалото "уволнение" – чрез отравяне. В ролята на младежа е Пламен Димитров.

Като "пееща глава" се появява младата оперна певица Милена Пеева. Тя изпълнява на живо без музикален съпровод арии и песни от Шуберт, Моцарт, Пърсел и други. Сценографията и костюмите са на Елена Стоянова.

Текстът е многопластов, умен, нестандартен, модерен, с много подтекст, обяснява избора си на пиесата режисьорката.

Когато е поставена в Москва, "Зад огледалото" става хит на сезона. Играе се в Театъра на Таганка и в МХАТ, където в ролята на Екатерина Втора е оперната прима Галина Вишневска.

Пиеси на Елена Грьомина имат реализация в бивши съветски републики и в Европа. Според критиката текстовете й се отличават с оригиналност на мисленето, ярка сценичност и документален език.