Електронен читателски дневник кани децата да попълват прочетените през лято 2011 книги

Пред прага на лятната ваканция детският портал Az-deteto.bg и Столична библиотека започнаха инициативата „Забавното лятно четене“, чиято цел е да насърчи и мотивира децата да четат повече. Кампанията е насочена към учениците в цялата страна и ще протече от 15 юни до 15 септември.

Организаторите отправят предизвикателство към учениците от 1-7 клас да се регистрират и да започнат да попълват своя електронен читателски дневник http://az-deteto.bg/knigi/. Там са въведени задължителните книги, които трябва да се прочетат през трите летни месеца, както и допълнителна интересна детска литература. За да е сигурно, че детето е прочело книгата, когато я маркира в читателския дневник, то ще трябва да отговори на въпрос от съдържанието й.

След 15 септември организаторите ще обявят коя е била най-четената книга, най-четящият ученик, училище, библиотека и град през Лято 2011.

Паралелно с читателския дневник Az-deteto.bg започна благотворителна кампания по даряване на детски книжки в детските библиотеки в страната. Всеки може да направи дарение в Детския отдел на Столична библиотека или на Az-deteto.bg, а събраните книги ще се разпределят на библиотеките в цялата страна. Като издателствата-партньори първи се включиха „Кръгозор” и „Ентусиаст”.

Az-deteto.bg и Столична библиотека раздадоха значки на първите посланици на детското четене, които подкрепиха инициативата „Забавното лятно четене” и електронния читателски дневник: Марин Бодаков – автор и журналист, Михаил Белчев – директор на Столична библиотека, Калин Каменов – заместник-председател на Държавна агенция за закрила на детето и актьорите от филма „Стъклен дом” Радина Кърджилова и Георги Кадурин.

Радина Кърджилова сподели, че нейната любима детска книга е "Емил от Льонеберя", а Георги Кадурин харесва "Малкият принц", макар че я е прочел, когато вече е бил станал възрастен.

Партньори на инициативата са детските отдели на библиотеките в страната; издателствата „Ентусиаст”, „Кръгозор”, „Сиела”, „Колибри”, „Фют”, „Емас”, Агенция „Ню импрес”. Партньори на инициативата са „Ривайв вижън”, „Метрореклама”, Столичен куклен театър, рекламна агенция „Милена”, AzCheta.com.

На снимката: Жюстин Томс – издател на Az-deteto.bg и Михаил Белчев – директор на Столична библиотека

Прочетете още:
Открива се дарителска инициатива за обогатяване на детските библиотеки