Гледаме Рене Русо и Джейк Гиленхол в супер филма "Лешояда"

Филмът "Лешояда" тръгва по кината на 31 октомври.

“Знам, че днешната култура на работа вече не осигурява лоялността, която е била обещавана на предишните поколения. Това, в което вярвам, е, че добрите неща се случват на хора, които се скъсват от бачкане, и че добрите хора като вас, които са стигнали върха, не са се озовали случайно там. Моето мото е: Ако искаш да спечелиш от тотото, трябва да изкараш пари за фиша.”
—Луис Блум, Лешояда

***
Всяка нощ, докато градът спи, разнородни екипи, въоръжени с бързи коли, скъпи видеокамери и радиа с полицейски честоти, дебнат из Долината, в която се е разпрострял Лос Анжелис, в търсене на истории. Тези журналисти на свободна практика търсят катастрофи, пожари, убийства и други поразии, с надеждата да продадат записите на новинарските екипи на местните телевизии. Търчащи от едно местопрестъпление към следващото, те са движени от простото уравнение, превръщащо престъпленията и жертвите в долари и центове.

За сценариста и режисьор Дан Гилрой, нощната субкултура на незачитащите нищо ловци на новини се превръща в перфектния свят, в който да развие главния герой Лу Блум. Олицетворение на отчужденото по-младо поколение, Лу е изправен пред бъдеще, в което стажът и минималната заплата са заменени от обещания за работа на пълен работен ден и кариера.

"Какви са шансовете за работа и израстване за поколението на Лу, когато възможностите са изчезнали заради глобализацията от минимални заплати?" чуди се Гилрой. "Това е средата, в която живее героят на Лу. Това е свят на нарастващо икономическо неравенство. На затворени врати. На стаж, който създава крепостни слуги. Това е работната реалност, не само за Лу, но и за милиони хора."

С възможността да покаже тази лосанжелиска субкултура, Гирлой започна с няколко ключови концепции. "Лу е човек, който не се променя, а вместо това подчинява света около себе си," казва творецът. "Видях в това шанс да създам герой, който да се огледа като в огледало."

Издигането на Лу в света на телевизионните новини е класическа американска история за успеха – с мрачен обрат. "Той започва с търсене на работа, а завършва като собственик на развиващ се бизнес. Това е хепиенд за нашия герой, но кошмарен завършек за обществото." Гилрой споделя, че е искал да внуши отвратителното знание, че истинският кошмар не е Лу, а светът, който го е създал и възнаграждава.

Тънката граница за Гилрой е в поддържането на връзка между Лу и публиката, като постоянно открива хуманността на героя. "Библията на Лу са свалените от интернет свещения писания на мултинационалните компании, и той е истински вярващ," обяснява Гилрой. "Лу е вечно наблюдателен, попива всичко като сюнгер и се учи. Това са добри човешки качества, каквото е и фундаменталното му желание да търси и да се издига. Това създава емпатия към каузата му, докато той си търси работа и връзка с жена. Тези качества, съчетани с неговата самота, правят Лу хуманен."

Завладян от сценария на Гилрой, Джейк Джиленхол се присъединява като главен актьор и продуцент на ЛЕШОЯДА. При първата им среща, Гилрой и Джиленхол се съгласяват да подходят със сътрудничество към материала. "От самото начало смятах да позволя на Джейк да отиде на място на огромно изследване," казва Гилрой. "Той е изключителен талант, който не трябваше да задушавам, нито да осакатявам творческия му инстинкт."

След включването на Джиленхол, кастинг режисьорът Минди Марин събира останалата част от актьорския състав, след значителен принос от Гилрой и Джиленхол. "Джейк много искаше да е част от кастинга," обяснява Гилрой, "а аз много исках той да участва в процеса."

НОВИНАРСКАТА АКУЛА НИНА

Издигането на Лу в света на журналистите на свободна практика е подпомогнато от Нина, изиграна от Рене Русо, известна с впечатляващите си роли в АФЕРАТА ТОМАС КРАУН и ИГРА НА ПАРИ. "Нина е ветеран с 30-годишна практика в кървавия спорт, който са местните телевизионни новини," казва Гилрой. "Тя е около 50-те, със сурова красота, която е започнала кариерата си пред камерата, а сега, по силата на оцеляването, е станала мадам на целия бардак."
Гилрой прави ключов паралел между героите на Русо и Джиленхол. "И двамата са напълно оформени," казва той. "При Нина няма преход, освен че работата й е по-сигурна в края, отколкото в началото. Журналистическите граници, които Нина пресича с Лу, стават все по-крайни, но тя пресича граници от години. В края на филма, също като Лу, тя е възнаградена за решенията си."
Гилрой написва ролята за съпругата си Русо, "защото знаех, че тя ще се справи," обяснява той. "Рене притежава изумителното умение да показва външна коравост и вътрешна чувствителност, което бе много важно за героинята."
В средата на телевизионните новини, където външният вид често надвива вътрешните качества, Нина трябва да показва изгледа на жена, започнала пред камерата, но която сега се задържа на косъм на мениджърския си пост. Дизайнерът на костюмите Ейми Уесткот избира гардероб, който показва главните 20 години на Нина като репортер на екрана.
"Направихме референции с най-славните й дни," обяснява Уесткот. "Жени в нейната позиция често култивират определен външен вид и го запазват. Нейният външен вид е женствен с властни оттенъци, защото тя все още се опитва да се изкачи по стълбицата в нюзрума. Добавихме и малко сексапил в гардероба й, което е преобладаващо сред жените, водещи на новини в Лос Анжелис."
Под бляскавата фасада, Нина се бори да остане в крак със свят, завладян от интернет, където смартфони доставят информация денонощно. С отсъствието на Айфон, Нина се е превърнала в застрашен вид, и е на ръба да стане динозавър от старите медии. За да е конкурентна, тя огъва етическите граници до счупване и притиска Лу да й носи смразяващи кръвта записи. Отчаянието на Нина си личи в описанието й на нейната телевизия: "Мисли за нашите новини като за пищяща жена, бягаща по улицата с прерязано гърло."

ПОМОЩНИКЪТ
Джиленхол страстно търси точния човек, който да изиграе отворения помощник на неговия герой. "Направихме кастинг с може би 60-70 човека за ролята на Рик, като накарахме Джейк да чете с мнозина от тях," казва Гилрой. Но щом видял записа на Риз Ахмед, Гилрой повярвал, че британският актьор от пакистански произход може да предаде нюансовото изпълнение на безработен човек, отчаян за работа. "Риз изуми всички ни със своя запис, а после ни отвя по време на кастинга. Джейк чете няколко пъти с Риз и веднага го наехме."
За изследването на своя герой, Ахмед прекарва известно време сред безработните млади в Лос Анжелис. "Рик е имал много тежък живот и е трябвало да се справя с изоставянето от родителите си," заявява Ахмед. "Той се прикрепва към Лу, защото в него вижда нещо като защитник и наставник."
"Рик е добър човек, но е подтиснат, че неговите решения са против инстинктите му," добавя Гилрой. "Като другите герои във филма, Рик се движи из смъртоносен свят, принизен до разплащания. Пресичат се граници, а цената за това трябва да бъде платена."

МЕСТНИТЕ ТЕЛЕВИЗИОННИ НОВИНИ
Лу изнася факти за силата на местните телевизионни новини и техния апетит за криминални истории, носещи страх. Според Гилрой, тези факти са верни. "Въпреки намаляващата престъпност, местните телевизионни новини създават и поддържат мита за градската престъпност в предградията. Местните телевизионни истории са пълни с предупреждения. Престъпленията фалшиво се свързват в шаблони, намекващи за нарастващи опасности. Новините са продукт, който е предназначен да продава реклами."
Лу издига това кредо до нови висоти, след като се хвърля в новата си кариера. Като с всичко друго в живота си, той подхожда към тази работа с много изследване и подготовка. Говорът на Лу е осеян с факти, съвети за самопомощ и бизнес, намерени из интернет. "Той е странна комбинация от първично и модерно общество, слети в едно човешко същество," обяснява Джиленхол. "Той се рови с часове из интернет, за да открива неща за света – чак до своя избор на думи. Лу приема намерената информация като Свето писание. Той винаги доказва тезата си, а всичко, което казва, съдържа зрънце истина в себе си." Или както го описва Гилрой "Всичко, което Лу говори, е емулация на наизустяване и възприето поведение от интернет, пригодено да му помогне в борбата за оцеляване и придобиване."
Джиленхол описва Лу Блум като лешояд. "Той търси и събира всичко, което може да намери. Той е гладен през цялото време и би унищожил всичко, което се изпречи на пътя му. Той ще успее на всяка цена."

ТРЪПКАТА ОТ ПРЕСЛЕДВАНЕТО
Френетичното преследване на графични новинарски записи задвижва бурните екшън сцени на ЛЕШОЯДА. Гилрой хвали асистент-режисьора Майк Смит за вдъхването на живот на сцените с каскадьори от световна класа. "Можеш да планираш колкото си искаш," заявява Гилрой. "Но когато три коли се движат със 150 км/ч по булевард "Вентура" в Лос Анжелис и предстои да се сблъскат, може да си мислиш, че знаеш какво ще се случи, но не е така. Беше невероятно да гледаме как Майк създава сцените с преследване точно каквито ги искахме. Някои от екшън сцените бяха неочаквани, но по много добър начин."
Гилрой разчита на дизайнера на продукцията Кевин Кавано за откриването на локации, които да предадат визуално преследването в 3 часа през нощта. "Проведохме търсенето през нощта, за да измерим уличното осветление, обкръжаващите светлини от къщите и терена," обяснява Кавано. "После затворихме улиците за големите преследвания с коли и катастрофите. Това бяха забавни моменти, които всички очаквахме с нетърпение."
Гилрой и екипът му заснемат ЛЕШОЯДА по улиците на Ел Ей основно между полунощ и шест сутринта. Това се оказва изморително за екипа и актьорите, но Джиленхол открива вдъхновение в нощния график. "Вярвам, че снимането през нощта помага да се покаже подсъзнателното. Започнах да мисля по-малко, и оставих емоциите ми да излязат на преден план. Аз съм силно убеден, че всички чувства, които проявяваш по време на снимките, се озовават дълбоко втъкани във всеки кадър, който хората гледат на екрана."

РИСК И ПЕЧАЛБА
Според истинските журналисти на свободна практика Остин и Хауърд Рейшбрук, Лу Блум се проявява като социопат, който олицетворява екстремна версия на техния подход. За разлика от Лу, те рядко пресичат граници, когато става дума за закона. "Бихме карали бясно, за да стигнем до местопрестъплението, но не бихме направили повечето неща, които неговият герой прави," казва Остин.

По отношение на разделението на труда между Лу и Рик, Остин казва, че ЛЕШОЯДА е доста по-близо до истината. "По същия начин, по който Лу поделя работата си с Рик, ние си поделяме нашите роли, като единият от нас е навигатор и слуша полицейското радио, докато другият се съсредоточава върху шофирането. И също като Лу и Рик, ние често имаме жестоки спорове."

За разлика от зловещо несъстрадателния Лу, братята често са емоционално потресени от инцидентите, на които се натъкват, като например случая, в който безпомощно са гледали как жена е изгоряла жива в колата си. "Винаги носим пожарогасители и аптечки за случаите, когато можем да помогнем," споделя Остин. "Заснемането е на втори план във всяка ситуация, в която можем да направим нещо."

ЕДНА РАЗЛИЧНА ВИЗИЯ НА ЛОС АНЖЕЛИС
Град Лос Анжелис играе важна роля в ЛЕШОЯДА. Гилрой, който живее от 20 години в Ел Ей, иска да се опълчи срещу клишираната идея за града като пустош от магистрали. "Лос Анжелис притежава първична енергия," казва Гилрой. "Между океана, планините, ветровете Санта Ана, земетресенията и пожарите, той притежава един необуздан дух, особено през нощта. У него има ослепителна красота, когато дойдете от хълмовете и видите 30 километра осветена нощ." Малко филми са използвали града по-интензивно – тази история се развива на повече от 75 локации в Лос Анжелис.

Кинематографът Елсуит използва широки ъгли и ярка палитра, за да улови визията на Гилрой за Лос Анжелис като остров в пустошта, където човекът е аутсайдер. "Нищо нямаше да се получи без Робърт Елсуит," признава Гилрой. "Той даде много на продукцията. Окото му, чувствителността му, безкрайната му енергия – Робърт влагаше креативност във всеки един момент."
Дизайнерът на продукцията Кевин Кавано (ЧЕРНИЯТ РИЦАР) открил локации в Ехо Парк, Анджелино Хайтс и центъра, които уловили неопитомената атмосфера, рядко асоциирана с кинопредставяне на града. "Исках да покажа Ел Ей с неговото изобилие," казва Кавано. "Има много растителност, стари къщи и хълмове в Лос Анжелис – много интересни части на града, които не се виждат често."

Гилрой отбелязва "Кевин откри толкова много невероятни локации, които не бях виждал преди, но те бяха много подходящи за сцените. Работехме много близо с Кевин и той никога не се изложи с откриването на локации или подредбата на снимачната площадка. Той разбра напълно материала и креативно си гмурна в него."

ВЪПРОС НА ЕТИКА
ЛЕШОЯДА представя Лу като част от система на търсене и предлагане, в която местните новинарски телевизии раздухват криминалните репортажи, за да надуят рейтингите си. "Това е идеята, че продажбата на страх повдига рекламните тарифи," обяснява Гилрой. "Местните телевизионни новини използват хората, като им насаждат широко разпространено чувство на заплаха." Но въпреки това, ЛЕШОЯДА устоява на изкушението да сочи с пръст. "Винаги сме се опитвали да останем кинематографски неутрални," споделя Гилрой. "Не раздаваме морални присъди. Надяваме се, че филмът ще каже различни неща на различните хора. Целта е зрителите да видят част от себе си в Лу и в света, в който той живее."

ЗА АКТЬОРИТЕ

ДЖЕЙК ГИЛЕНХОЛ (Луис Блум / продуцент) е номиниран за Оскар и Златен глобус актьор, който е печелил БАФТА и други награди за своите ярки роли.
Гиленхол получи бурни отзиви за изпълненията си в два филма на Денис Вилньов – Prisoners с Хю Джакман и Мелиса Лео, и Enemy, за който Джиленхол получава похвали за изпълнението си на двете водещи роли.
Скоро Джиленхол ще може да бъде видян заедно с Джош Бролин и Джейсън Кларк в Everest на Балтазар Кормакур по истинската история на трагедията от 1996 г.
Работил с някои от най-великите творци на Холивуд, Джиленхол е играл в класиката на Анг Лий Планината Броукбек, за което е номиниран за Оскар, End of Watch на Дейвид Айър, включен в Топ 10 на някои критици за 2012 г, култовия хит Donnie Darko на Ричард Кели, Братя на Джим Шеридан, Зодиак на Дейвид Финчър, Снайперисти на Сам Мендес, Доказателството на Джон Мадън, The Good Girl на Мигел Артета, Лунния път на Брад Силбърлинг, October Sky на Джо Джонстън и други. Джиленхол също участва в Любовта е опиат на Ед Зуик, за който е номиниран за Златен глобус за най-добър актьор.

РЕНЕ РУСО (Нина Ромина) продължава да демонстрира своята многостранност с всяка следваща роля. Преди участието си с Антъни Хопкинс в ролята на кралица Фрига в Тор и Тор: Светът на мрака, Рене участва в хитовата комедия Твоите, моите и нашите с Денис Куейд.
Когато Русо участва с Пиърс Броснън в римейка на класиката Аферата Томас Краун, критиците я обсипват с похвали за нейното страстно и завладяващо изпълнение. Тя е демонстрирала и вкуса си към комедиите с Тенекиена купа с Кевин Костнър и Дон Джонсън, както и уменията си драматична актриса с ролята си на майка, чийто син е отвлечен, в трилъра Откуп на Рон Хауърд с Мел Гибсън и Гари Синийз.
Русо игра с Робърт Де Ниро и Еди Мърфи в екшън-комедията Шоуто започва като продуцент на риалити шоута, който създава хитово шоу с необичайна двойка ченгета.
В Смъртоносно оръжие 3 Русо за първи път играе с Мел Гибсън, привличайки вниманието на кинозрителите. Ролята й на детектив от Вътрешни афери получава и бурни отзиви от критиката. Тя повтаря ролята си на Лорна в Смъртоносно оръжие 4, където отново се събира с Мел Гибсън, Дани Гловър и Джо Пеши.
Сред другите й хитове са Под прицел с Клинт Истууд и Джон Малкович, където играе агент от Тайните служби, влюбена в героя на Истууд, Зараза с Дъстин Хофман и Морган Фриймън, където е доктор, по следите на смъртоносен вирус, заплашващ да унищожи цялото земно население, Игра на пари с Джон Траволта, Джийн Хекман и Дани Девито,  игралният филм по класическата анимация Приключенията на Роки и Булуинкъл с Робърт Де Ниро и много други.
Родом от Калифорния, Русо е израснала в Бърбанк. На 18 години тя е открита на концерт на Ролинг Стоунс и става фотомодел. Скоро след това Русо се мести в Ню Йорк, където става водещия модел на агенция Форд. Тя и съпругът й Дан Гилрой живеят в Лос Анжелис с дъщеря си Роуз.

РИЗ АХМЕД (Рик) е трикратно номиниран за най-добър актьор на Британските филмови награди за ролите си в Shifty, Four Lions и Ill Manors. Наскоро той изигра главната роля в The Reluctant Fundamentalist на Мира Наир с Кейт Хъдсън и Лив Шрайбър, както и в Closed Circuit на Джон Кроули с Ребека Хол. Той може да бъде видян и в Trishna на Майкъл Уинтърботъм с Фрейда Пинто.
Освен с актьорската си кариера, Ахмед е известен и с музикалния си псевдоним Риз МС, като е участвал четири пъти на фестивала в Гластънбъри и е обиколил САЩ на турне, подгрявайки за Масив Атак, Мос Деф и Ву Танг Клан.

БИЛ ПАКСТЪН (Джо Лоудър) наскоро участва в минисериала "Hatfields & McCoys" на History Channel с Кевин Костнър, който записа рекордни рейтинги за кабелна телевизия. За ролята си той бе номиниран за Еми и наградата на актьорската гилдия.
Сред последните му игрални филми са На ръба на утрешния ден с Том Круз и режисирания от Джеф Ренфро Колонията с Лорънс Фишбърн.
Пакстън е почетен с три номинации за Златен глобус за работата си по сериала "Big Love", който се излъчва по HBO цели пет сезона.
След като получава похвали от критиката за ролите си в комедията на Джон Хюс Нечиста наука и Пришълците на Джеймс Камерън, Пакстън изиграва шериф от малко градче в One False Move, което бележи първата му главна роля. Впоследствие той участва в серия от блокбастъри, сред които Титаник, Аполо 13, Туистър, Тумбстоун, Истински лъжи, Могъщият Джо Янг, Подводницата и Вертикална граница.
През 1998 година Роджър Ебърт обявява Бил Пакстън за своя избор за най-добър актьор за участието му в План без грешка на Сам Рейми.
В допълнение към наградите си като актьор и режисьор, Пакстън е единственият актьор, посетил мястото на потъването на "Титаник" с Джеймс Камерън за документалния филм Ghosts of the Abyss. Пакстън се спуска четири пъти на четири километра дълбочина под повърхността на северния Атлантически океан.
Родом от Форт Уърт, Тексас, понастоящем Пакстън живее със съпругата и децата си в Калифорния.

ЗА ЕКИПА

ДАН ГИЛРОЙ (режисьор / сценарист) е завършил колеж Дартмут. Сред другите негови сценарии са Падението на режисьора Тарсем, Хазарт с Ал Пачино и Матю Макконъхи, Истинска стомана с Хю Джакмън и Наследството на Борн с Джеръми Ренър.
Гилрой е от творческо семейство, което включва награждавания с наградите Тони и Пулицър негов баща Франк Гилрой, режисьорът и сценарист негов брат Тони Гилрой, и монтажистът негов брат Джон Гилрой (Майкъл Клейтън, Агент Солт).
Гилрой е родом от Калифорния и живее в Лос Анжелис със съпругата си Рене Русо и дъщеря им Роуз.

ДЕЙВИД ЛАНКАСТЪР (продуцент) има голям брой кино и телевизионни филми, които ще бъдат прожектирани през следващите 9 месеца. Той е основател на Rumble Films от юни 2014 г. след като е бил президент на Bold Films от 2006 до март 2014 г. В момента той работи по Eye in the Sky с Хелън Мирън и Арън Пол в Кейп Таун, Южна Африка.
Филмите му включват Whiplash, който печели наградите на публиката и журито на фестивала Сънданс, както и ЛЕШОЯДА с Джейк Джиленхол и Рене Русо, като и двата филма ще бъдат пуснати тази есен по кината. През март 2015 ще излезе The Coup с Оуен Уилсън и Пиърс Броснън на Weinstein Company. Предстои и режисьорския дебют на Райън Гослинг Lost River с Кристина Хендрикс и Ева Мендес, който дебютира на фестивала в Кан през тази пролет. Телевизионните му проекти включват "The Black Box" за ABC и "Dominion" на Syfy, базиран на игралния филм Легион.
Ланкастър е участвал в разработването, финансирането, продуцирането и разпространението на над 35 игрални филм от началото на кариерата си в развлекателния бизнес. В Bold Films той работи по култовата сензация Живот на скорост с Райън Гослинг на Никълъс Уиндинг Рефън (награда за най-добър режисьор в Кан). Сред другите му филми са Night, Mother със Сиси Спасек и Ан Банкрофт, Любовна песен за Боби Лонг с Джон Траволта и Скарлет Йохансен, Persons Unknown с Наоми Уотс и Джо Мантеня, номинирания за Златен глобус Боби, режисирания от Джо Данте The Hole, Middle of Nowhere със Сюзън Сарандън и Антон Йелчин, както и апокалиптичния трилър Легион с Денис Куейд и Пол Бетани.

ДЖЕНИФЪР ФОКС (продуцент) наскоро работи по Наследството на Борн с Джеръми Ренър, Рейчъл Уайз и Едуард Нортън.
Фокс е продуцент и на отличения филм Трябва да говорим за Кевин на Лин Рамзи, който печели наградата за най-добър филм на фестивала в Лондон и за който Тилда Суинтън е номинирана за наградите Златен глобус и БАФТА за най-добра актриса. Лин Рамзи също е номинирана за БАФТА за най-добър режисьор.
Фокс е номинирана за Оскар като продуцент на режисьорския дебют на Тони Гилрой Майкъл Клейтън с Джордж Клуни и Сидни Полак. Филмът има седем номинации за Оскар, включително за най-добър филм, най-добър режисьор, най-добър оригинален сценарий, най-добър главен актьор, най-добър актьор в поддържаща роля и най-добра актриса в поддържаща роля. Фокс си сътрудничи отново с Гилрой в следващия му филм Двуличие с Джулия Робъртс и Клайв Оуен. Същата година Фокс е продуцент и на Информаторът на Стивън Содърбърг с Мат Деймън.
Фокс е президент на продукционната компания Section Eight на Стивън Содърбърг и Джордж Клуни от 2001 до 2007 г. Там е продуцент на Сириана, за който Джордж Клуни печели Оскар, политическата драма Good Night, and Good Luck, който има шест номинации за Оскар, Камера потъмняла на Ричард Линклейтър с Киану Рийвс и Робърт Дауни Джуниър, Хората говорят на Роб Райнър с Дженифър Анистън, Кевин Костнър и Шърли Маклейн. През същото време Фокс работи по такива хитове като Бандата на Оушън, Добре дошли в Коливуд, Фронтално, Far From Heaven, Опасно безсъние, Самопризнанията на един опасен ум, Бандата на Оушън 2, Добрият германец и Бандата на Оушън 3.

РОБЪРТ ЕЛСУИТ (оператор) е носител на Оскар с над 50 филма зад гърба си. Той е най-известен с работата си по епоса Ще се лее кръв на Пол Томас Андерсън, за която е награден с Оскар. Елсуит има и предишна номинация за Good Night, and Good Luck на Джордж Клуни, като печели наградата Независим дух.
Наскоро Елсуит снима Inherent Vice на Пол Томас Андерсън с Джош Бролин и Рийз Уидърспун, като сътрудничеството му с Андерсън обхваща шест филма. В момента Елсуит снима Мисията невъзможна 5 с Том Круз и Джеръми Ренър.
Елсуит е работил с много от успешните филмови творци на нашето време като Дейвид Мамет, Бен Афлек, Филип Нойс, Роб Райнър, Майк Нюъл, Джоуел Шумахер и Тони Гилрой. Сред най-големите му хитове са Наследството на Борн, Мисията невъзможна: Режим фантом, Агент Солт, Горящата равнина, Майкъл Клейтън, Сириана, Магнолия, 8 милиметра, Винаги ще има утре, Буги нощи и Дивата река.

ДЖЕЙМС НЮТЪН ХАУЪРД (музика) е един от най-разностранните и уважавани композитори, работещи в момента в киното.
До този момент Хауърд има 8 номинации за Оскар, сред които 6 за оригинална музика за филмите Съпротива, Майкъл Клейтън, Селото, Беглецът, Принцът на приливите и Сватбата на най-добрия ми приятел, и две номинации за най-добра песен за филмите Джуниър и Един прекрасен ден.
Хауърд, заедно с Ханс Цимър, печели Грами през 2009 година за музиката на Черния рицар. Преди това той има номинации за Грами за музиката на Кървав диамант, Динозавър, Следите и песента от Един прекрасен ден. В допълнение той има две номинации за Еми за тематичните музики на "Спешно отделение" и "Men" с Винг Реймс. Хауърд има и четири номинации за Златен глобус за музиката от блокбастъра Кинг Конг на Питър Джаксън, за песните от Джуниър и Един прекрасен ден, както и за симфоничната музика от Съпротива.
Хауърд, който е почетен с престижната награда Хенри Манчини, има над 100 филма зад гърба си. Сред тях са всичките филми на М. Найт Шиамалан (Шесто чувство, Неуязвимият, Следите, Селото, Жената от водата, Явлението, Последният повелител на въздуха, Земята: Ново начало), шест филма на режисьора Лорънс Каздън (Darling Companion, Гранд каньон, Уайът Ърп, Френска целувка, Мъмфорд, Капан за сънища), седем филма с Джулия Робъртс (Хубава жена, Булката беглец, Сватбата на най-добрия ми приятел, Любимците на Америка, Двуличие, Войната на Чарли Уилсън, Лари Краун) и три анимации за Walt Disney (Динозавър, Планетата на съкровищата, Атлантида: Изгубената империя).
Други негови хитове включват Игрите на глада, Игрите на глада: Възпламеняване, Снежанка и ловецът, Наследството на Борн, Агент Солт, Гномео и Жулиета, Зеленият фенер, Зеленият стършел, Любовта е опиат, Батман в началото, Косвени жертви, Зараза, Питър Пан, Пропадане, Първичен страх, Воден свят, Адвокат на дявола и много други.