Бразилска певица и актриса излиза на сцената на театър "Възраждане"

Бразилката Крис Мигел проговори български специално за кукленото представление за всички възрасти "Голямото синьо море"

На 17 януари от 11 и 12:30 часа, в Театър „Възраждане“ ще е топло, свежо, цветно и слънчево, като боса нова от Бразилия… и като усмивките на гостите от Сао Пауло, създатели на спектакъла „Голямото синьо море“ (Tanto Mar).

Специално за кукленото представление, подходящо за хора от всички възрасти, у нас идват бразилската певица и актриса Крис Мигел и пианистът Данило Томич. В „Голямото синьо море“ те разказват за пъстрия живот на бразилските рибари, родени в едно от най-красивите кътчета на света – щата Баия.

Песните в представлението са избрани от творчеството на големия бразилски композитор Доривал Каими, който стои в основата на създаването и популяризирането на жанра боса нова. През цялата 2014 година Бразилия чества 100-годишнината от рождението на Каими, а Крис и Данило черпят вдъхновение от красивите му мелодии за „Голямото синьо море“.

Представлението ще се играе само два пъти, на 17 януари от 11 и 12:30 часа. Очакват ни вълнуващи истории за рибарските лодки жангада, за смели рибари, които хващат омагьосани риби или се молят на Богинята на морето да им покаже истинската любов. Куклите оживяват в ръцете на Крис, а с тях и образите от далечни земи. Бразилката е научила своите реплики на български, благодарение на превода от португалски на Милена Сергеева. Под съпровода на пиано на Данило Томич, Крис Мигел пее, свири на ударни инструменти, играе с куклите и разказва приказките в едно пътешествие из богатия свят на бразилската музика.
„Голямото синьо море“ кани публиката да изживее магията и топлината на далечните земи. Билети могат да се купят от касата на театъра на пл. Славейков 4.

Повече за Доривал Каими (30 април 1914 – 16 август, 2008):

Бразилски певец, композитор, актьор и художник, чиято кариера започва през 1933 и продължава повече от 70 години. Той допринася за основаването на движението „боса нова“ в Бразилия, а някои от неговите композиции, като „Samba da Minha Terra“, “Doralice” и “Saudade da Bahia” се превръщат в символи на популярната бразилска музика за времето си. През живота си Каими композира около 100 песни, като много от тях днес се смятат за класически представители на бразилската музика. За него редакторът на „Ню Йорк Таймс“ Бен Ратлиф пише, че „вероятно отстъпва само на Антонио Карлос Жобим в създаването на бразилската музикална идентичност през 20 век“.